Vad har vi egentligen kvar att göra?

Hum, jag känner att jag mer än någonsin behöver en checklista nu. Mitt minne är för ovanlighetens skull som en guldfisks. Eller ja, det är inte så ovanligt längre. Ända sedan bröllopsplanerna började har mitt fokus och min blick varit lite vid sidan av allting annat. Så många tankar och bollar att rumla runt där inne i skallen. Minns ingenting annat nästan, känner mig gör disträ. Skriver mängder av påminnelser i min telefon, den tutar på mig var och varannan dag av olika anledningar. Födelsedagar minns jag dock oftast ännu, det är svårt att träna helt bort ett sånt maniskt beteende att minnas såna saker utantill, namn likaså. Men jaja...

Vad har vi egentligen kvar att fixa innan stora dagen??
Jag har en liten lista inne i mitt huvud, som jag hoppas är komplett.
Jag skriver ned den så som jag minns den (kommer säkert glömma någonting) här.
Både för nyfikna läsare och för mitt eget minnes skull...

- Inhandla fler vita IKEA-lakan att sitta på, räknat med att vi behöver kanske 7-8 st till för att det helt ska täcka bänkarna med marginal. Ev. i dag eller i helgen. CHECK!

- Inhandla ljuslia ljus. Ev. i dag eller i helgen. CHECK! Köpte 20 st i dag (21/5).

- Manchettknappar till fästmannen, blir lila "knutar". Görs i dag eller i helgen. CHECK!

- Köpa vita satinsnören (eller dylikt) till stövlarna och lila satinband att ha i midjan på klänningen (om jag bestämmer mig för att ha det). I helgen eller i dag. - CHECK!

- Lämna in klänning för att den ska sys in (18 kg mindre sedan julen 2008 och inte testat klänningen noga sedan i början av förra sommaren = klänningen sitter inte kvar på kroppen om den inte sys in). Den ska lämnas nu på lördag kl. 13.00 och hämtas ca 1 vecka senare. CHECK! Den ska hämtas kl. 13.00 nästa lördag... CHECK igen!

- Ta en koll med blivande svärmor hur många vita linnedukar hon har att låna ut. Kolla detsamma med folket ute på ön. Har 4-5 st från fästmannens pappas hem. Görs inom närmsta veckan, ev. jaga fler. CHECK - vi har nu alla dukar vi behöver! =))

- Jaga servitriser. Görs konstant från nu och tills vi gifter oss... CHECK! Hoppas vi ska slippa jakten helt och hållet från och med nu (17/5)....

- Möte med nya prästen nu på onsdag som kommer, vid 15.00. Håller tummarna för att det ska gå bra och kännas toppen, hon har mkt att leva upp till utifrån vad vi tyckte om vår förra präst. Lämna in hindersprövningen till prästen ska också göras. CHECK!

- Jag ska fixa boxers till herrn, han har ju gett mig fria tyglar och jag har hittat 1-2 par till honom. Dock fanns de minsann inte på närmsta köpcentret utan måste in i stan och vela. Hoppas på att det ska lösas på onsdag när vi ändå ska till prästen...=P CHECK!

- Hämta festhäftena från tryckeriet och sedan binda dem med det omslag som vi själva gjort. Kommer gå på nolltid. Tack och lov. Kanske kan lösas på onsdag det också då det också är i stan...CHECK!

- Provsminkas av min stackars, stukade sminkös. Görs måndagen den 24/5 från ca 17-tiden och framåt.

- Prova ringarna igen, bestäma gravyr och vad för stenar som hamnar i. Görs så snart som de i affären hör av sig, alternativt när jag är för stressad för att invänta diamanterna och kör på ametister som det var tänkt från början ändå - vilket inte känns så långt borta just nu... CHECK! Ska in och få gravering efter bröllopet...

- Se över listan med gäster som jag rimmat på igen, tror att alla finns med men inte helt säker på det. Ev. skriva klart och skriva ut fler och limma upp dem på färgglada papper. Pyssel, pyssel - enkelt sådant men tar ändå lite tid... CHECK!

- Frakta ut mer alkoholhaltig och alkoholfri dryck till ön samt kläder och övriga prylar som ska ut innan den stora dagen. Görs i omgångar, kanske redan en omgång nu på lördag. Om inte annat så blir det garanterat en gång nästa söndag då fastern därute på ön har kalas.

- Helt färdigt bestämma oss för vad för mingelmat vi vill ha. Vet att plockmat är huvudsakliga tanken. Men vad?? Oliver, fetaost, hårt bröd, melon och små snittar av långfranska har vi bestämt oss för. Men vad mer? Tonfiskröra? Annan röra? VAAAD??? Har så gott som bestämt oss (21/5), helt klart blir det i affären beroende på sortimentet så CHECK på det med! ;)


- Handla mat och alkoholfri dryck för mingel, middag, frukost och snacks. Handla saker som kaffefilter, diskmedel etc. Sånt som min guldfiskhjärna säkert kommer missa. Och det ska fraktas ut till ön också. Görs på onsdagen före bröllopet, alltså 2/6.

- Bygga partytält. Görs tors-fre innan bröllopet, alltså 3-4/6.

- Bygga bänkar och bord. Görs också 3-4/6 av ett gäng grabbar och gubbar som kommer vara ute på ön med oss då. Ställa i ordning dem så som de ska stå i tälten också.

- Skriva färdigt bordsplaceringen. Göra sista versionen dagarna innan bröllopet och skriva ut den i ett par kopior.

- Dirigera ut tjänster åt folket som hjälper till i köket, görs också 3-4/6 samt under 5/6. Köksmästarinnan får få en lista. Min uppgift är att skriva en sådan någon vecka innan det hela drar i gång. Köttet behöver jag inte bekymra mig något över, tack och lov. Mingelmaten, potatissallad - hackande inför den, tsatsiki, kokande av potatis ev. nån typ av bröd och viss koll på tårtbakande, (som bestman och svärmor löser allting kring med heja-rop och godkännande från mig och fästman), är det som koncentrationen får ligga på.

- Dekorera partytälten, duka borden, fixa med fårastaketet där lapparna med rim på gäster ska upp, görs 3-4/6.


Listan är halvlång, men det är mkt roligt kvar! =)
Jag ser fram emot det!
Samtidigt som guldfiskhjärnan går på högvarv.
Jag har försökt skriva det i tidsordning från denna dag och framåt.
Kanske missat något...får lägga till vid senare tillfälle i så fall...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0