Uppdatering om skorna...

Jag tyckte att skorna var snyggare till hela kostymen än bara med byxorna. Men byxorna är tighta nere och det blir inte lätt att hitta ett par skor som de sitter helt som en smäck med. Jag gillar det som det ser ut nu, skulle däremot vilja se fästmannen i byxorna och de Björn Borg skor som han provade några minuter innan han bestämde sig för de skor som nu står här hemma i en låda. Tror att de andra skorna är snyggare till. Suck. Vi får väl se, får försöka lösa det på  onsdagen, mellan att jag slutar jobbet, ska i väg på möte med yngsta syrran och sedan även ev. med köksmästarinnan. Mellan 13.00-14.00, jag slutar egentligen 13.30 men har några timmar tillgodo så kan kanske få ut en halvtimme då och vara i stan till 13.30. 14.00 är det ev. möte med syster och sedan 15.30 med köksmästarinnan och fästmannen går i skola från 16.00. Men det är enda dagen som det funkar innan affärerna stänger. Alla de andra dagarna går fästmannen i skola på eftermiddagen-kvällen eller så slutar jag först vid 18. Värdelös vecka att försöka lösa ett skobyte på, men måste ju göras inom 8 dagar och i helgen är vi ute på ön och bygger, måndagen därpå som är sista bytesdagen går fästmannen i skolan tills efter affärerna stängt. Skitdumt det här alltså. Men han känner sig ju inte nöjd med skorna och har nu börjat peta på allt med kostymen osv. också. Suck. Kostymen sitter verkligen som en smäck, han är skitsnygg i den, skjortan är jättefin och ja - det finns inget att peta på men han har varit gnällig kvällen lång med allt som har med kläderna att göra i princip. Visst, byxorna är slimmade men har han ett par vanliga kostymbyxor är de som tält på honom - hans andra, gråa kostym ser lite sådan ut, den är ett gränsfall. Så just nu hänger väldigt mycket på skorna, de måste verkligen matcha kostymen han skaffat sig och det verkar inte vara helt lätt, enda nackdelen med kostymen är att den är lite snäv nere vid skorna som sagt - det kräver ett par rätt smala skor (behöver inte vara några sk myggjagare men ändå ett par nättare herrskor som är smala vid hälen och början på foten från benet sett).
Jädra drama och I-landsproblem det blev av den här dagen som var så trevlig ända tills vi kom hem. Nu har jag bara en grinig, tjurig fästman till sällskap här som inte alls vill inse vad jag sa till honom i affären innan han valde, fast jag lät honom välja, logistiken med att få tillbaka skorna till affären är sådär men kan funka, hoppet om ett par andra bra skor är liten - fast vi har ju redan ett par tänkbara skor som står i samma affär och väntar, något dyrare men med snörning och de är rätt nätta. Fästmannen själv spanade in ett par stora, klumpar till finskor på Din Sko som jag tyckte var rent ut sagt gräsliga, men de gillade han, (såg ut som kängor utan skaft - passande mitt i sommaren eller inte), så vi har ju haft lite delade meningar i dag - inte helt bekymmerslöst alltså. Men vi får gå tillbaka och göra om och göra rätt, inget mer med det...
Tråkigt som fan att skorna som både är snygga och bekväma inte gick med kostymen, de var dessutom inte särskilt dyra. =/
Åtminstone låter det helt klart så på fästmannen, att skorna får åka tillbaka. Jag gillade dem när hela kostymen åkte på och man fick helheten, även om jag tror att de andra kanske är ännu snyggare, men grinige fästmannen tyckte inte samma sak om skorna han köpt sig. Eller han har inte bestämt sig helt än, men det känns nog som om det lutar åt att de får åka tillbaka till affären - trots att han tycker de är snygga och är det bekvämaste han gått i utöver kängor, han velar med om de går att ha till kostymen. Jag förstår honom i och för sig, det kanske finns andra skor som är ännu snyggare, men kanske inte lika bekväma som också är superviktigt. I kväll har det nästan låtit som om allt i klädväg som vi inhandlat till fästmannen skulle få åka tillbaka till affären om det gått, han har haft en riktiiiiigt dålig eftermiddag och surnade till rejält över skorna och vad jag försökte förklara och lösa med honom angående logistiken osv. Alla har vi ju våra dåliga dagar, den saken är klar. Denna dag började bra men slutade rätt trist, vi fick njutit av solen i alla fall och fixat en del andra grejer som vi behövde ha fixat. Det kom flera positiva saker ur det hela ändå alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0