Underklädesdjungeln och träff med köksmästarinnan...

I går ägnade jag en stor del av eftermiddagen efter jobbet åt att leta underkläder. Jag hittade inget jag gillade alls varken på H&M, Lindex eller i stans finaste korsett och underklädesaffär. Allt kändes för mycket spets och inte ungdomligt eller nice alls. Däremot fick jag hjälp med att hitta min rätta BH-storlek inne i den finaste affären, det var visst något helt annat än vad jag innan burit. En viss skillnad kan jag säga, även om jag tycker mina BH:s alltid suttit bra, dock har jag fått sätta dem på innersta hacket nu när jag gått ned en del. Det är tydligen ett stort "no no", de ska alltid sitta på yttersta hacket. Där ser man. Dags att byta ut alla hemma i lådan då...eller tids nog i alla fall...

Gav underklädesdjungeln som kammat noll ett sista försök och gick in i en affär som min köksmästarinna tipsade mig om (vi fikade och diskuterade i genom allt inför stora dagen i går) och där, där fanns det jag letat efter. Vitt, ungdomligt, inte en massa spets och skit utan stilrent och modernt men ändå klassiskt. Köpte två trosor och en BH som matchade varandra. Gött mos! Får nog bli något vackert nattlinne eller så att ha över också så småningom. =)

Hade, som jag skrev inom parentes, en träff med köksmästarinnan i går. På riktigt denna gång, ingen möhippa eller annat bakhåll i sikte...;)
Vi gick i genom det hela. Konstaterade att jag behöver leja i alla fall 3 st som kan servera och plocka. Jag har 2 i dagsläget, samt en del bollar ute i luften med folk jag frågat om hjälp.
Själva serverandet blir från fat när det gäller grillspetten, dessa går servitriserna och köksmästarinnan runt med.
Potatissalladen ställs ut i skålar samtidigt som köttet läggs upp, så de som blir serverade kött får samtidigt potatissalladen. Blir finemang. Själva plockandet efter måltiden får vi titta lite närmare på hur vi löser, om folk ska ställa sina tallrikar på något bord eller skicka det så tallrikarna står i några högar eller om det blir bortplockat helt av de som serverar. Vi ska grunna lite på en bra lösning där, ingen panik angående det i alla fall.
Mingelmaten serveras på engångsgrejer, liksom även bubblet till gör det. Lättast och smidigast så. Bara för folk att själva hiva ned i en sopsäck.
Tårta och kaffe kommer vi lösa så det står på ett eget buffébord någonstans, förhoppningsvis i ett partytält eller så. Folk får själva servera sig där och det får ta den tid det tar.
Sedan när discot öppnar börjar vi med öl, vin, cider. Lite senare när köksmästarinnan hunnit vara med och plocka lite i köket efter middag och sådär så blir hon bartender. Bar löser vi på övervåningen, kan nog gå att ha den skänk som står ovanför trappan som bar. Den har agerat kak- och tårtbuffébord tidigare och är i bättre höjd än vad ett matbord är. Middagsbestick och dessertskedar bad jag köksmästarinnan att kolla på hennes jobb om vi kunde få låna/hyra - det skulle inte vara några problem trodde hon. Skönt! Lite jobbigt att försöka sortera ut besticken dit de hör hemma om man lånat från flera hushåll. Likväl skulle hon även kolla ungefär hur mycket potatissallad och sådär som man kan räkna med för runt 100 personer (vi gör ett överslag där kan jag säga då det är ca 75 som äter som vuxna kanske).
Det känns så lätt och skönt att ha den tjej till köksmästarinna som vi har, hon är fantastisk!
Allting kan pratas i genom och lösas, jag litar till hundra procent på henne. Fint att hon ställer upp, ovärdeligt fint.

Så nu har ännu lite till fallit på plats, skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0