The dress for success!

I dag har jag hämtat klänningen hos sömmerskan.
Den satt nu för första gången helt som en smäck!
Så vacker!
Jag är superdupernöjd och att få den figursydd och klar på en vecka kostar mig 400 kr.
Helt klart värt det!

Trampade runt i mina vita, högklackade skor och svängde med klänningen hemma hos sömmerskan.
Hon har stora speglar här och var i lägenheten så var inga problem att få se sig själv ordentligt i klänningen.

Testade med vitt band och med lila band i midjan.
Det blir inga band där, den är mycket finare och stilrenare utan så så får det allt bli.

Åhh! Kan knappt vänta tills att få ha den där klänningen på mig en hel eftermiddag, kväll, natt...
Samtidigt som bara tanken av det får mig nervös och pirrig, men på ett bra sätt.
Vill att den dagen ska kännas minst som en vecka - fast en pigg, glad sådan och väldigt rolig sådan.
Så mycket slit, pengar, fixande, pysslande och donande som det är inför den dagen.
Det kommer vara värt det, det vet jag. Men vill så gärna att den dagen som kommer vara den finaste i hela mitt liv, (så här långt i alla fall - kan tänka mig att framtida barn kommer kunna dela förstaplatsen eller putta ned bröllopsdagen till en andraplats), ska ta lång tid på sig innan den tar slut. Att jag kan slappna av och hinner njuta länge av den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0