Sömmerskan och velig, men go, svärmor...

Nu har vi varit hos sömmerskan och min klänning är inlämnd. Det visade sig att sömmerskan arbetade hemifrån och bodde granne med min hederstärnas föräldrar - kändes lite mysko att vara i det kvarteret utan min hederstärna.
Sömmerskan var i själva verket konstnär, men också utbildad i sömnad och hade varit lärare i konst, design och teckning vid någon högskola i Norge. Hon var hur gullig som helst och hade mycket att berätta om, med en norsk-rysk brytning som var lättare att förstå ansikte mot ansikte än över telefon...;)

Hon berömde min vackra klänning. Sa att jag måste gått ned massor, klänningen ville ju inte ens hänga kvar på mig. Satte nålar i klänningen på båda sidor och stramade åt den så den satt som den skulle.
Kommer bli såååå snygg!! =)
Hon kändes hur proffsig och skicklig som helst, så hoppas på att så är fallet.

Klänningen ska hämtas nästa lördag vid 13.
Kommer kosta 400 kr. 100 kr mindre än vad jag trodde, jag trodde dessutom att den kunde bli ännu dyrare då det är mycket som jag gått ned.
Men hon behövde inte klippa eller ta bort tyg utan bara göra en ny söm på insidan på båda sidorna av klänningen.
Enkelt jobb sa hon och tyckte det var bra. Jag håller med.

Så, nästa lördag får jag se hur klänningen ser ut på mig på riktigt - utan nålar i, utan att vara för stor eller aningens för trång som den var från början.
Kommer bli kalas! Det tror jag verkligen...


Efter träff med sömmerskan var vi hos svärmor.

Hon har bestämt sig och kommit på lösning hur hon kan göra och frakta tårtorna utan att behöva frysa dem. Hon har hittat recept på tårta så de blir höga. Hon har luskat fram sugarpaste-recept och provgjort egen sådan som räcker åt två tårtor, hon ska göra till alla sju tårtorna. Vi hämtar upp för tre tårtor och tar med ut till ön på torsdagen innan bröllopet så bestman kan kavla och använda det. Chokladmoussen som bestman kommit på ska även svärmor använda. Det hela löser sig mer och mer och känns smidigt. Nu ville även svärmor och hennes man att vi skulle lösa en sån där tårtställning trots allt så de har fått en mdf-skiva av oss nu som svärmors man ska skära ut, måla vit och göra en ställning av. =)
Det har fallit på plats - inga mer bekymmer kring den biten alltså.
Kanon!
Svärmor kan vara bra velig alltså, hon har ju haft såna bekymmer med det hela och att få ihop allt, men hon är bra go ändå! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0