Smyckena...

Jag har stora problem att hitta mig ett vackert pärlhalsband med lila sötvattenspärlor.

Jag hade ju kontakt med samma person som jag köpte mina ljuvliga, lila pärlörhängen av, hon sa att hon kunde göra mig ett halsband - skulle testa sig fram och höra av sig och sådär.

Tror någon att hon har hört av sig nu då?
Svar nej.
Känns som att allt i våra planer mer eller mindre krånglat, så även det här med smyckena alltså.

Har letat, letat, letat och jag hittar inte ett sådant halsband jag vill ha.
Jag vill att det ska vara simpelt, ungefär som det jag köpte som visade sig vara en katastrof i färg och allt.
Jag hade tänkt knipsa hjärtat på det halsbandet eller ha det bak i nacken så jag letar efter något liknande.
Hittar som sagt inget, verkligen inget...

I kväll har jag i alla fall hittat mig ett vackert armband som jag köpt.
Hoppas för allt i världen att det ska finnas på lager eller att det åtminstone finns rätt delar inne på lager så att jag snart har det hemma. Och att det är lika vackert som det är på bilden.



Här är stället där jag fann detta armband http://www.jfr.webb.se/
De har många fina. Men tyckte den passade, särskilt då det står "Two persons" ingraverat i hjärtat på den.

Här är örhängena som jag har sedan innan



Det ser ut som om de är lite i olika färger, men så får det vara. Gör inte alltför mycket, så länge de matchar varandra ändå. Dessutom så kan det ju hända att armbandet är mörkare än vad det ser ut.

Jag funderar på att köpa en rad med lila pärlor och göra ett eget halsband.
Hittade pärlraden nedan i denna webshop http://www.grodansshop.se/se/grp/sotvattensparlor.php



Jag har även kikat på detta halsband nedan, tycker det är fint men jag hade inte tänkt mig svävande pärlor innan utan ett klassiskt pärlhalsband fast i lila. Rakt av så, inget annat. Men det är fint som sagt, vet inte om det passar ihop med armbandet heller...




Som sagt, inte helt lätt.
Hade velat hitta ett halsband som bara klickade, så som jag tyckte jag gjorde för ett par månader sedan - då det slutade i katastrof...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0