Ringarna och stenarna samt planer för min semester-fredag...

I dag efter jobbet var vi vägen om ringarna i stan för nu hade äntligen de lila, efterlysta, väldigt efterlängtade diamaterna kommit på plats i butiken.

Jag fick känna och se på både ametisterna och diamanterna. Ametisterna är mer i den färg jag vill ha egentligen, men de bleks ju en hel del. Diamanterna glittrade vackrast, men var inte helt och hållet i den färg jag tänkt mig. Dock är diamanterna i matchande färg med mina färgade pärlor som sitter på mina brudsmycken.
Fästmannen blev helt betagen av diamanterna och tyckte absolut att jag skulle ta dem.
Efter att ha sett båda varianterna av stenarna liggandes i den skåra som de ska infattas i på ringen så var det ingen tvekan längre om vad som var snyggast.

Det blir diamanter. Utan någon tvekan alls.

Dessutom var nu min ring två storlekar för stor den med. Så innan fredag ska min ring minskas till en strlk 54, samma som min fästmans ring är och mina lila stenar ska fattas in. På fredag i butik så ska vi bestämma gravering. Ev. blir det på lördagmorgon jag får hämta ringarna, fästmannen har fått uppdrag från sina killkompisar (det osar svensexa, eller jag vet att det är det och vad för bus som är på gång - men han vet inte;).
På fredag har jag tagit semester och vi ska ta en vända och köpa mer alkoholfritt och sedan ta ett lass ut till ön och även trimma ned det sista av gräset på stället där folk kommer kunna tälta. Fullt ös! =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0