Ringarna har kommit hem....

Förresten, ringarna har kommit hem. Vi hämtade dem i fredags efter att vi varit ute och lämnat det sista av all dryck ute på ön och torrvaror samt klippt ned tältängen.

Ringarna är perfekta! Blev så supersnyggt med lila diamanter! De gnistrar och blänker och tindrar. Jag älskar min ring. Fästmannen var jättenöjd med sin ring också och med min ring. =)

Men höll på att inte få hem dem ett tag där, kan inte hämta ut dem någon annan dag i veckan som kommer heller.
Vi har ju bestämt att ta dem på avbetalning, betalt 3000-4000 som det är nu och tar ungefär lika mkt på kredit. Bara det att då ska det ju kollas upp så att man har en inkomst etc. och vid 17-18 när vi var i affären och han skulle ringa och kolla det hela så hade ju mina chefer gått hem. Gick inte att göra den kollen. Vi fick dispans, tack och lov. Sånt här hade ju kunnat lösas innan, vi har ju sagt att vi vill ha hälften på avbetalning ungefär. Så butiken har vetat om det. Lite dåligt att de inte redan innan bett om nr osv. och kollat upp det hela eftersom att det är väldigt få som arbetar fredagskväll/eftermiddag när vi blev tillsagda att vi kunde hämta ringarna. Klantigt värre. Nu får jag ringa min chef i morgon, berätta att jag lämnar hennes nr och att någon från "det och det" kommer ringa och stämma av att jag arbetat där jag är, för den kommunen, i 1,5 år och har en heltidsanställning. Suck. Fästmannen kan de ju inte göra en kreditupplysning på då han är student så. Hoppas att det ska gå smidigt och lätt, får hålla kontakten med butiken. Ska in och gravera ringarna veckan efter bröllopet om inte annat då graveraren var i väg på ärende när vi kom dit, så blir i efterskott. Men det gör oss inget, så länge vi får det gjort någorlunda snart. Det medföljer gravyr när man beställer vigselringar i den butiken, det är bra i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0