Rim...

Har ju gjort lappar till alla gäster med rim.
De ska fästas upp med klädnypor i ett gammalt fårstaket, (hönsnät var tanken från början men kommit över fårnät från en hage som finns på ägorna som fästmannens pappa med fästmö hyr), och med snygg tråd med blad utstickande från den.
Hoppas på att det ska bli bra. Det är ett pyssel att göra på torsdagen skulle jag tro - fästmannens pappa med fästmö ska frakta upp det till oss tills dess...

Alla gäster har jag inte rimmat på utan i vissa fall har jag bara väldigt kort skrivit namn och vems barn de är och/eller hur de är släkt eller vän med brud/brudgum, vad de jobbar med eller så. Känner ju inte alla som kommer såpass väl att jag kan rimma om dem eller hitta på någon liten anekdot men...
Har i alla fall gått i genom hela långa listan nu med alla rim på datorn och jämfört den med gästlistan. Har sedan tidigare markerat alla rim jag skrivit ut med lila färg (passande nog). Kan inte se att någon saknas där, med andra ord är det helt klart för det sista pysslet med det - utplacering i fårstaketet och upphängning. Hoppas, hoppas, det blir snyggt. Kreativt är det i alla fall utan tvekan. Min kära fästman bara suckar åt mig för han tycker jag är överambitiös. Men jag tycker ju det är roligt! =)

Gott med tidig fredag så jag har hunnit pilla och fixa lite även i dag. Passade finfint! =))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0