Inköp, naglar och en salig nattsuddig röra...

I dag, (eller ja, i går om man tänker på att klockan är över midnatt), har det inhandlats ljuslila ljust till alla ljusstakarna vi köpt, kommer bli supersnyggt!
Hela 20 ljus blev det, lika många som ljusstakarna. De är tänkta att hålla över middagen och ett tag efter dess - sedan är festen i gång och det gör inget om de brinner ut tills dess och behöver inte bytas ut. Kör på värmeljus därefter om folk vill hänga i tälten...

Kom även på en annan grej när jag stod där i blomaffären bland ljusen.
Jag har ju köpt vita tygblommor att sätta i vaser på borden och tänkt dekorera bottnen på vaserna med vit dekorationssand och lila sånt där "trådigt bös" (vet inte vad det heter trots att floristen talade om det för mig i dag Chif-nånting?). Jag kom på att jag skulle ha det där trådiga när jag stod där i affären, fick några rejäla nystan/buntar med det för en 50-lapp. Det tackar jag för. ;)
Rabatt på ljusen var det också, 10 st för 59 kr gånger 2. Perfa för de finfina ljusen.

Fick även handlat mer lila satinband att binda festhäftena med, saknades band till 8 st häften när jag gjort slut på de 4 rullar med band som vi köpt innan. Rullarna är på 9m med band och köptes på Panduro och banden är 3mm breda, alldeles lagom för att binda festhäften med!

Något annat jag kom på var vitt nagellack. Vill göra fransk manikyr. Jag tänker använda ett ljust, lila/rosa, glimrande, skinande lack underst på nageln. Måla dit en vit topp ute på nageln och sedan lacka det hela med genomskinligt nagellack. Jag gjorde försök på att göra vita toppar i dag. Gick rent ut sagt åt skogen. Eller, det är snyggt på håll men ser man nära på det är det ojämnt som satan. Både hur mycket av toppen som är vit och i nyans då det vita blev tjockare på vissa ställen än på andra. Jag måste öva och typ måla första lagret med det lila/rosa, låta det torka och sen fästa nån tape på nageln som stopp för hur långt ned jag kan måla vitt. Sedan måla vitt, låta torka ett bra tag och sedan lacka det med genomskinligt lack. Eller finns det ett smidigare sätt? Jag har tänkt göra det på egen hand kvällen före bröllopsdagen. Min mellansyster verkar kunna det där en del och hon är också en av tärnorna, kommer sova över från dagen innan - har hintat att hon gärna får hjälpa mig. Men vet inte om hon nappat på det än eller om hon kan göra fransk manikyr. Får se om hon kan ge mig några tips i så fall åtminstone om hon inte kan/vill göra mina naglar. Jag är gammal nagelbitare som ännu kämpar mot den dåliga ovanan att utan eftertanke stoppa naglarna i munnen och tugga på dem. Försöker pyssla med naglarna varje kväll nu för att fortsätta hålla ett fokus på dem fast på ett positivt sätt. Olja dem, måla dem, fila dem och någon gång klippa ned dem lite och rätta till nagelband. Funkar än så länge rätt bra och mina naglar är långa utom på tummar och pekfingrar som tagit lite stryk (tumnaglarna är dock inte långt efter de långa naglarna i tillväxten). Bröllopsplanerna har ju varit en riktig nagelbitare så lyckades inte lägga ned gnagandet förrän för några veckor sedan och sedan har jag hakat i pekfingernaglarna och då även smågnagt på dem. Dumt. Men gjort är gjort och nu är det nya tag...;)

Nu ska jag sova!
Nattsuddat länge nog.
I morgon ska klänningen hämtas och torrvaror inhandlas. =))

Det närmar sig med stormsteg.
Om 14 dagar är det natten före stora dagen.
Ihhhh!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0