Check och tårtprovning...

I går gjorde vi stan och kan checka av;

- Satinband till min midja. Blev ett mellanlila. Vet inte säkert ännu om jag kommer köra på band eller inte, men vill ha ett i "rätt" färg utifall att...

- Spetsband till gummistövlarna. Om det skulle vara skitväder så kommer jag åtminstone delvis att använda dem och då får de allt vara lite pimpade...=P

- Underkläder till brudgummen. Hittade ett par med kärlekstema, (svarta och röda i tattoo-stuk med texten "Lucky in love" skrivet över mängder av tattoo-hjärtan), och ett tvåpack med lila varianter. Så tjusigt så.

Sedan åkte vi förbi ena bestman som höll på att testa tårtor i går. Han hade gjort två olika varianter av sockerkaksbottnar och tre olika chokladmousse. Hur gott som helst, vi bestämde oss för en av de delikata mousserna och han skulle jobba fram den ytterligare med, med lite mer gelatin i och sådär. Han är en sann perfektionist så vi är i väldigt trygga händer där. Han gör tre av sju tårtor. Svärmor gör fyra, ska ge henne receptet på den mousse som bestman tar fram när det är helt klart. Hoppas på att svärmodern inte börjat baka ännu alltså, har hon det gör det inte så mycket - då blir de lite olika men det är inte hela världen det heller. Kommer bli gör bra oavsett. Men bestmans chokladmousse är svårslagen kan jag säga...=)

Nu ska jag promenera till jobbet.
Blev en sen kväll i går med bröllopssnack och bestämning av tårta.
Visning av hårgrejer och diverse babbel tills efter elva i gårkväll.
Tur jag jobbar kort dag i dag. Är hemma lagom till lunchtid. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0