Bygghelgen och partytälten som varit obefintliga...

Japp, denna helg var en riktig bygghelg - precis som det var tänkt att vara...

Från början var tanken att det var jag, fästmannen, min yngsta syster, våra båda ex.grannar och så ena bestman som skulle ut och bygga samt göra annat som behövde göras...
Men pga missförstånd, vi hade inte kollat av ordentligt med varanda, så kunde inte ex.grannarna följa med ut till ön för de hade ingen hundvakt. Hade det inte varit för att deras hund blir väldigt stressad i sällskap med andra hundar hade det fungerat, men nu blev det inte så. Synd.

Vi andra har dock slitit som djur. Fick fraktat ut väldigt många grejer samt alkohol och fästmannen och hans bestman har byggt klart alla bockar som vi ska ha till bänkar och bord. Det tog en och en halv dag ungefär. Fästmannen började lite innan hans bestman kom ut på lördagseftermiddagen så lite var klart där innan och fästmannen hann få en överblick över läget innan bestman kom ut.
Jag och syrran var också med och spikade litegrann, syrran med sin bling-bling-hammare som dessvärre inte klarade hamrandet och böjde sig senare frampå eftermiddagen i herrarnas våld...



Men allra mest samlade jag och syrran snäckor, musslor och stenar till dekoration samt till placeringskort.
Det blev ett par vändor med stenar både på lördagen och söndagen.
Jag gick även runt och klippte små slånbuskar och annat på den gräsmatta/lilla äng där det är tänkt att folk ska kunna tälta. Nu ska det bara slås också men det tror jag att fästmannens faster eller man gör (hoppas på det åtminstone).





Det eldades konstant med restbitar och slån så att inget skulle ligga kvar och skräpa = BRA!

I går var vi alla trötta och slitna, vi var uppe sent på lördagen och alla barnbarn till fästmannens fasters man hade "morfar-helg" så det var inte någon sovmorgon där inte. Men det var på sätt och vis lika bra det, vi kom i gång med söndagens bestyr i goood tid...
Jag tvättade stenar, snäckor, musslor och skrev namn på alla stenar under söndagen - med viss hjälp från det äldsta av alla barnbarnen som var ute på ön. Syrran och samma barnbarn hjälpte mig även att hitta de sista 20-25 sista stenarna så jag kunde arbeta rätt ostört med själva skrivandet.

Dessutom så pratade jag med blivande svärfar om partytälten. Han hade löst 2 partytält ifrån vänner som kommer med upp ett par dagar innan bröllopet. I två sådana har en av vännerna haft 62 gäster som suttit till bords på stolar. Vi har som det ser ut nu minst 3 tält, från att ha haft 1-2 st. Det innebär att vi har så många partytält som vi behöver. Check på den! Underbart! Det har stressat mig något grymt, nu känner jag ett lugn över det kan jag säga. Väldigt behagligt...

Helgen var fantastisk på många sätt och vis, go´kompis och släkt/familj som hjälpt till, söndagen bjöd på härligt, soligt väder och lördagskvällen på massa skratt och härlig rundtur runt ön. Nu vet både syrran som är tärna och vår bestman var vi kommer stå om mindre än en månad, finklädda och med en präst. Jag är nervös, ivrig och pirrig.

Nu ska jag snart försöka komma till ro här dock.
Har suttit och filat färdigt på våra festhäften. Kan nog få skickat dem till tryckeriet redan i kväll. Check på den också snart alltså! =)




Lite fler foton från helgen ska jag försöka lägga ut en annan dag nu det närmsta, men vårt internet är helt urballat segt. Jag har försökt till och från i två timmar och endast fått in en endaste bild här. Nu ger jag upp...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0