Blivande mannens svensexa....

I går var det alltså dags för svensexan som var väldigt efterlängtad av fästmannen...
Han var bombsäker på att den skulle skett förra helgen, fredagen eller att det skulle bli efter bröllopet kanske...

Brev med uppdrag har kommit, ska försöka lägga ut bilder på de breven så småningom.
Sista brevet gav honom en uppmaning att gå hemifrån exakt 10.30 i går och följa ett gäng koordinater som han knappade in i sin hand-gps. På vägen började konstigt folk att förfölja honom, en lodis som stod utanför vårt soprum (självaste bästa kompisen och bestman), star wars-nissar, gamla gubbar osv. Folk tittade förundrat och flinade åt ekipaget som gick några meter bakom min kära fästman som också blivit uppmanad att inte titta bakåt utan att bara gå, gå, gå. Han löd order men såg nog gänget efter sig i ögonvrån. Hade gått med ett léende hela vägen.

Vid sista anhalten kastade de in honom i en bil och satte på honom hörselkåpor och ögonbindel. Han fick en liten skumpa-flaska att dricka med sugör, hela grejen fick honom dock rätt åksjuk men ändå...=P
De körde ut honom i skogen, skrämde honom med något trick med en megastor bil och ett släp bakom där han fick sitta - tog av bindel och kåpor när han satt där om jag inte fattade fel - och så körde de i väg. Bara det att de mixtrat med repet så det gick av när bilen körde. Sen vet jag inte riktigt upplösningen av det hela där men, han fick fjärilar i magen i alla fall.

Sen klädde de ut honom i en vit kort, kort, gammal avdankad klänning som jag packat ned åt honom och ett par lila string som alltid varit för stora för mig och dessutom är mindre snygga (varför jag köpt eller fått dem minns jag inte ens) och så det lila, fula halsbandet som jag först köpte med ett hjärta på. Han blev alltså en ful variant av hur jag kommer se ut nästa lördag. En svart BH med ett par strumpor i varje hållar blev det också. Och så en T-shirt med texten "I´m so gay that I shit rainbows". Sedan spelade gänget kubb, grillade och festade vidare.

Sedan fick han svida om till vanliga kläder igen, T-shirten fick han behålla hela kvällen ut dock.
Nästa anhalt efter skogen var ett studio-besök där min älskling fick spela in en egen tolkning av "När vi två blir en" (Gyllene Tiders ena gamla slagdänga). Lät ju inte fullt så förskräckligt som det kunde gjort med tanke på att han druckit. ;)
Han har sjungt en del i sina yngre dagar, har grunden men inte fullt så tonsäkert i går eller rent allmänt längre då han inte sjunger så ofta. Har hört honom sjunga bättre dock...=P
Jag har lyssnat på fästmannens låt flera ggr i dag, blir glad av att höra den. Helgalet.

Efter studion bar det av in mot stan, han fick åka det nyöppnade Göteborgshjulet (och vips så fick ni veta en liten indikation på att vi bor nära den stan) och sedan drack gänget öl utanför Operan.

Det bar av ut i skärgården också med M/S Värmeböljan. Grabbarna bastade, drack bärs och åt sedan kräftor och räkor till middag.

Efter båtturen hamnade de på ett hak i stan där de stannade tills läggdags.

Dessvärre blev det en miss i planeringen av avslutet på svensexan, ingen lösning på hemresa var fixad eller med i planen. Har gett grabbarna en känga för det, tyckte att de alla hade ett ansvar att lösa det på nåt sätt när de gett sig fan på att dricka min grabb under bordet (visst hade han ett ansvar också, men för mig var det helt ok att han kom hem redlös bara han kom hem tryggt till sin säng). Fästmannen har varken busskort, var inte kapabel att sms:a en bussbiljett eller hade heller några pengar på sig. Nödlösning blev att min väninna och ex.granne J fick köra mig och syster och hennes kille som just kommit hem från svensexan in mot stan där vi som tur var lyckades hitta min kära blivande man. Jag hann bli skitorolig och ja, som sagt - hörde över telefonen att läget inte var så stabilt. Han stod inte upprätt direkt men skrattade frenetiskt ända tills han somnade. Höll bokstavligen på att skratta ihjäl sig, fick ingen luft. Sjöng Paul har fått en badboll ihop med När vi två blir en. Synd att det inte finns på skiva...;)

Gaaaleeen dag/kväll/natt/morgon - precis som det ska vara men med en liten miss som kunde blivit en stor en om fästmannen vinglat ned i kanalen. Tack och lov så kom han hem säkert i alla fall och tack och lov så hade han en sjuhelvetes rolig svensexa.

Kommentarer
Postat av: Josefine

GRattis jessica och Oscar...nu är ni officiellt äkta makar i nöd och lust!!!

2010-06-06 @ 13:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0