Return to sender....

I fredags fick vi tillbaka en av inbjudningarna. Den som skulle till fästmannens kusin i Tyskland. Något har gjort att den skickats tillbaka till oss utan att komma fram alltså. Det var något ikryssat på tyska, jag har mailat personen det skulle till om viktiga datum och tider och berättat vad som hänt med inbjudan samt vad som stod på kuvertet - vad som var ikryssat. Jag kan ingen tyska och fästmannen som kan en del tyska visste ändå inte. Kollat så adressen till personen stämmer, eller frågat om adressen till personen rättare sagt. Suck. En massa merjobb, men tur att jag skrev avsändare på alla kuverten. Hoppas på att min hederstärna på Irland fått sin inbjudan, även om hon redan vet allting inför dagen (vill att hon ska ha den ändå) och att bonusbrorsan i Norge fått sin. Har mailat/meddelat även dem och kollat. Skickade alla mail i dag så får väl hålla koll de närmsta dagarna på vad de svarar. Men trist i vilket fall...

Berättade jag vad som hände med inbjudningen till min fästmans farmor och farfar?
Jag tror inte det....
Vi skickade den, med namn på både farmodern och farfadern och deras gemensamma efternamn. Några dagar senare ringer en person med exakt samma namn som fästmannens farfar och som bor i området där hans farmor och farfar bor. Han hade fått vår inbjudan och den stod till hans adress men han kände inte igen oss och förstod att den måste hamnat tokigt, att vi skrivit fel adress. Jag fattade ingenting, tills jag upptäckte att när man sökte på eniro så som jag gjort så kom hans namn upp först och fästmannens farmor och farfar var precis under. Jag måste ha klickat in på fel person och skrivit fel adress. Det lustiga är att de bor max någon km ifrån varandra.
Det hela blev så rörigt, stod still i hjärnan på mig och den andre personen var lite smått besvärlig också, orkar inte ens ta det samtalet vi hade över telefon. Slutade med att jag skickade ut fästmannen att leta rätt på den adress där brevet hamnat medan jag fortsatte med middagen. Annars skulle inbjudan legat under ett skoställ utanför den där personens dörr i ett par dagar, alternativt hade han kladdat över adressen och skrivit den rätta (det hade ju blivit skitfult) eller lagt den på lådan och skrivit åter till avsändaren vilket skulle tagit ytterligare ett nytt frimärke, kuvert m.m och att vi fick skicka det igen. Så fästmannen åkte förbi den andre personen, hämtade upp kuvertet som redan då låg under personens skoställ - han kunde ju inte tänka sig att invänta att min fästman skulle hämta upp det på direkten utan skulle i väg. Suck, det tar max 10-15 min dit som han bor från oss. Fästmannen åkte via sin farmor och farfar, de var inte hemma så han la den bara direkt ned i deras brevinkast. De lär ju funderat över hur den inbjudan kom rätt när hela adressen, utom postorten och mööööjligen postnumret, var fel...=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0