Möte med prästen och med brudklänningen...

På vår årsdag, dagen då vi blev tillsammans för många år sedan nu, den 3/3 fick vi tid till prästen. Hon satt i en väldigt speciell byggnad, ett landmärke för den stad vi bor i typ (får avslöja var efter vigseln). Innan vi träffade henne delade vi på en räkmacka på ett mysigt café och min kära sambo skrev i ordning sitt personliga brev till prästen, alltid sent ute den mannen - åtminstone med sånt.

Själva mötet med prästen var jättebra, vi kände båda förtroende för henne och hon hade humor, var omtänksam, förstående och kändes alldeles perfekt för oss. Väldigt jordnära och varm i allmänhet. Bara en massa plus kring henne alltså från vår sida...
Mötet tog någon timma och vi hann då gå i genom allt som ska vara med under själva vigselakten, få de frågor vi hade kring det hela besvarade och bestämma vilka verser/psalmer vi vill ha in samt berätta lite om hur vår dag kommer se ut i allmänhet som det ser ur nu.
Väldigt bra! Vi kommer inte träffa prästen mer innan vigseln, möjligen någon kort sväng ute på ön i så fall, hon fick ju brev från oss båda som hon kommer använda som underlag då hon håller vigseltalet för oss under vigseln och för att lära känna oss lite ytterligare utöver det möte vi hade med varann.



Jag har även hunnit vara nere och prova min klänning igen.  Det blev så hastigt efter jobbet en fredag då vi ändå skulle söderut så jag var på jobbet och hann inte sätta över pengar för klänningen då. Den fick hänga kvar på Svahns alltså och vänta på mig. Jag betalade den i dag. Det första jag fick göra efter att ha provat klänningen var att ta kontakt med en av sömmerskorna som Svahns samarbetade med. Klänningen som jag förra våren precis kunde klämma mig i var nu två storlekar för stor helt plötsligt. Jag har ju gått ned en del sedan dess, för första gången fick jag en hum om hur mycket det egentligen gjort på mig också. Himla kul! Dessutom bättre, roligare och enklare att sy in en klänning än att expandera den. =)
Har tid hos sömmerskan den 15/5. Hoppas inte det ska vara för tidigt med tanke på att jag viktklubbar och fortfarande kommer göra det då, men får ta det med sömmerskan då...


Två väldigt positiva möten som varit den senaste tiden alltså och bröllopsdatumet närmar sig med stormsteg, mindre än 12 veckor kvar...Nervööös....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0