Hemma med halsfluss...

Har åkt på halsfluss, inget ovanligt för mig faktiskt - inte de senaste vårarna i alla fall.

Något positivt mitt i skiten med det är att jag fått gjort klart 10 utsidor/framsidor till festhäftena så nu har vi totalt 50 st. färdiga där själva häftet ska tryckas och sättas in på något sätt - tror jag använder natursnören till att binda in dem så småningom. Liksom att jag kompletterat de rim jag skrivit på våra gäster, skrivit ut en del av dem och klistrat fast på hårt, färggrant papper. Det börjar ta sig, utan tvekan...=)
Lite pyssel har blivit gjort alltså - skönt. Det är ju så trist att bara vara hemma och ligga still, lite pyssel är därför rätt skönt att ha att göra...

Än så länge är vi uppe i runt 50 gäster, inklusive barn och ungdomar - några är inte helt hundra säkra. Men det känns kul, många härliga personer som kommer ut. 2 har hittills tackat nej, min gamla farmor och farfar tyvärr, men det är inte mycket att göra åt. Vet inte om de hade kommit även om jag skrivit att det var bröllop, min farmor hade nog inte fixat det ändå, tråkigt nog - hade gärna haft dem där så klart...
Men fokuserar på de som faktiskt kommer, är positivt överraskad över hur många som redan tackat ja och kommer att komma ut och fira med oss. Kul, kul! Men nervöst också...

Ringde angående våra ringar i går, har ju inte hört något om dem på ett tag. De hade fått in tre lila ametister, jag trodde de var avbokade - det var de inte, men det kommer inte innebära några problem för oss i vilket fall sa de. De lila diamanterna skulle de få mer svar om nu i veckan. Vi ska ta oss in och titta ut var på min ring dessa ska sitta nu på lördag, så de syns när jag har ringen på fingret, markera ställena i ringen och sedan är det inte mycket mer vi behöver tänka på utan bara vänta på att de ska bli klara. Eller ja, min fästmans är klar men min ring är den vi väntar på då. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0