STOOOOOORT TAAAACK!!!

Det är så många att tacka för allting som skedde under bröllopet och inför och efter....
Och tacka kan man aldrig göra för lite...
Även om jag är några dagar sen med det....
Bra att skriva ned här och spara också så jag helt säkert kan gå tillbaka och se hur många som hjälpt till.

Jag vet knappt var jag ska börja....

Men alla som var där, som delade vår dag, alla gäster helt enkelt TACK som fan för att ni förgyllde dagen för oss.
Det kommer tackkort både för det och för alla fina presenter...

Elisabet, Björn, Regina som lånade ut sitt hem till oss. <3
Och som alla tre varit med på resan och fixat, donat, pyntat, städat och ställt upp.
Elisabet, fantastisk värdinna på vår fest och sångerska och Björn en grym toastmaster och fixare under dagen han också.

Anders min svärfar som stuckit till pengar både till dryck och kött, resa, byggt, fixat, donat både innan och efter bröllopet, varit med i Tyskland, fixat grillar, tält osv osv osv. Dessutom sjöng han duett med sin syster inför vår vigsel. Helsicke, var hade vi varit utan dig?
Och även Gunilla, fästmön som hjälpt till i massor även hon med pyntande, fixande, rivande av tält och fasen vet vad. Hon gjorde den vackraste brudbuketten jag någonsin skådat dessutom. =D

Charlotte min svärmor som bakat tårtor, kanderat violer, fixat kaffegrejer, och jaa, fixat och donat i allmänhet. Ojoj, hade inte gått utan dig. En klippa om än en virrig sådan...;)
Bengt hennes man byggde tårtställningen som var helt magisk och var med och fixade rent allmänt också inför bröllopet. Kan inte tacka någon av er två nog! Men tack, tack, tack!!!

Elisabeth min biologmamma som gjort vinegrette, tsatsiki och skalat potatis i massor. Hennes fästman Christos som hjälpte till lite i trädgården. Tack tack för allt!

Johan, en klippa i tårtbakandet. Testade fram vår chokladmousse. Provbakade och ja. Byggde bänkar, bord, bockar, fixade, donade och har kört i 180 inför vårt bröllop. En fantastisk vän på alla sätt och vis. Grym bestman! Inget hade blivit sig likt utan hjälp från den här grabben.
Christine, fästmön till Johan, som kom ut till Grötö där vi gifte oss och satte i gång och hackade och donade inför bröllopet som om det var en självklar sak. Herregud vilken människa! Det stämmer även på henne att hon gjorde en väldigt betydande insats inför vår stora dag ! Tack som sjutton!!
Som många sagt, Johan - fria till denna dam! ;)

All personal under stora dagen.
Köksmästarinnan Mikaela. Guld värd och mer än så, släpade på bestick, åkte tidig färja och var med heeeeeela dagen lång tills sista färjan hem.
Servitriserna, Lena, Gunilla, Malin, Lill-Johan. Fantastiskt att ni alla hjälpte till!
Grillmästare Frasse som trots ett tight schema åkte upp från Skåne under fredagen, fixade med grillspett och grillade. Fick allting perfekt till middagen trots att vi enligt schema blev en timma sena från vigseln pga fotografering. Du är en klippa!

Malte som lånade ut sin fina DJ:anläggning. Vad hade festen blivit utan dina fina grejor? ;)

Hokke och Malin som stannade kvar på söndagen och hjälpte oss reda ut saker och ting i trädgård och kök. <3

Emil, lillebror och bestman till Oscar. Hjälpte till efter bröllopet och innan bröllopet med fix i trädgården och höll ett så rörande tal som jag innan nämnt. Kommer alltid minnas det.

Hanna, min hederstärna som drog i stora trådar till min möhippa så som jag förstått det och som fixade lyxfrukost på stora dagen och som allmänt varit ett stöd inför bröllopet med tankar, idéer och ja - varit en god och rolig vän (som alltid i och för sig). Hennes kille Johnny var med och jobbade klart saker och ting under bröllopsmorgonen och fick massor av beröm av släkt och vänner till oss, grymt av honom att ställa upp så!

Cattis och Nett, mina systrar och två av mina fyra tärnor, hjälpte till innan och efter bröllop med mat, pyssel, städning och allmänt. Varit ett stöd i det hela. Kanon! <3

Helena, min goa vän som jag bytt tankar med innan stora dagen och en av tärnorna. Fixade med frukost dagen efter bröllopet, trots en blöt natt och trots att hon knappt visste vart frukosten fanns...;)

Jonas, vår fantastiska fotograf. Tusen tack för allt, särskilt ditt tålamod med fnittriga kvinns...;)

Cebbe och Helena sjöng och spelade helt fantastiskt som avslut på vår vigselakt. Otroligt att ni ställde upp! Tack!

Västerhav, sommarhemmet, som varit en god kontakt och dessutom lånat ut elbilar till oss under bröllopshelgen för frakt av saker och äldre släktingar. ;)

Peter som lånat ut ett tält, Magnus och Monika ett annat och Grötös seglarförening ett tredje och Anders för att ha köpt ett. Tack tack! =)

Alla grabbarna som var med under Oscars svensexa, Jonas och Jonas, Johan, Hokke, Gustav, Anders, Niklas. Igor var med under planerna men inte under själva svensexan. Men den var så lyckad, Oscar är störtnöjd. Så tack alla för det!

Alla tjejerna på min möhippa. Mikaela, Hanna, Christine, Helena, Cattis, Nett, Josefine - kommer aldrig glömma den roliga dagen/kvällen vi hade ihop. Men längtar efter fler bilder från den...;)

Oj, visste inte hur jag skulle börja det hela som sagt och vet knappt hur jag ska sluta det hela heller.
Jag hoppas för allt i världen att jag inte glömt att tacka någon alls nu, tror jag tackat de flesta personligen redan innan. Men alltså, bara för att alla ska få en uppfattning om det hela. Det krävs många personer för att få till ett bröllop.

Jag är så oerhört tacksam för allting som alla hjälpt till med inför, under och efter bröllopet så här långt.
Helt fantastiskt att ni gjorde vår dag möjlig allihopa!
Vi älskar er! <3









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0