Bröllopsresan bokad....

I tisdags bokade vi vår bröllopsresa. Vi bestämde oss för att åka i år.

Den 23:e juli bär det av mot Kalabrien. Där är vi i 7-8 dagar innan vi tar färjan över till Sicilien och är där i 7-8 dagar. Hemma är vi mitt på dagen den 8 augusti.
Vi landar i Lamézia i Kalabrien efter ett byte i Düsseldorff och flyger hem från Trapani med ett direktflyg till Säve/Göteborg.

Det ska bli så otroligt skönt!
Vi har kollat lite städer och samhällen vi vill stanna i, det har vi ju egentligen hållit på med i flera månader och vi har checkat stränder och sevärdheter. Tror det blir en fantastisk resa!

Kvar att boka är lite olika ställen att bo på. Vi vill inte boka för alla nätter men vi vill ha bokat de första två nätterna, de sista två nätterna och typ 1-2 nätter i närheten där vi tar färjan samt 2 nätter nånting från den dag vi kommer fram till Sicilien. Resten letar vi upp längs med vägen. Vi ska bila runt så vi har hyrt hyrbil. Ingen billig historia när man gör det några veckor innan avresa kan jag meddela, inte ens med Ryan Air och deras Hertz-bilar som vi bokat. Fy fan! Men det är värt det ändå. Så länge som vi längtat och så mycket som vi pratat om att resa. Vi har ju inte varit på någon utomlandssemester ihop mer än 4 dagar på Irland under 8 år eftersom vi inte haft råd eller tid tillsammans åka någonstans. Det var dags nu alltså. =)

Dessutom har jag fått ordinerat att ta en utomlandssemester av en doktor. Jag har i flera år haft ont runt hjärtat, någon nerv/muskel eller så. Han trodde det var någon form av stress eller ångest. Smärtan har gjort sig mer eller mindre påmind varje dag. Han trodde att ett sätt att få bort det hela för ett tag var att resa i väg. Han ordinerade träning som jag håller på med och att koppla av och träffa vänner, göra saker jag vill göra. Jag har försökt ta in allt det och ska försöka att på min fritid göra det jag vill göra och inte bara göra saker "för att". Självklart finns det tråkiga måsten också, de går inte att undslippa helt och hållet - men de måsten stressar mig inte så mycket om jag har mycket annat kul att tänka på. Så en bröllopsresa till ställena jag och älskling drömt om i mer än ett år - ja tack. Har haft mindre ont runt hjärtat i slutet av denna vecka än innan. Kanske var det något magiskt med hela bokandet av resan, kanske fick det mig att sakta av lite och flyta i väg på semester. Det är oavsett vad väldigt skönt! =)

Nedräkningen har börjat, om en månad så är vi i Italien! <3

Kommentarer
Postat av: ★Fam Bus ★

Bröllopsresan är det bästa :) Massa mys o kärlek bara ni två! :)



Puss o kram

2010-07-11 @ 09:59:13
URL: http://nykick.blogg.se/
Postat av: En ohemlig fru som innan kallade sig en blivande brud....

Jo, det känns lovande!



Fast själva bröllopsdagen var så fantastisk så jag tycker den är bäst ändå.

Bröllopsresan är på en annan nivå, går ju inte att jämföra bröllop bröllopsresan riktigt egentligen va...

Men nu blir det mer vila och rekreation...=)

2010-07-20 @ 16:05:52
URL: http://hemligblivandebrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0