Tid med prästen är inbokat och diverse pyssel att göra....

Jag har pratat med vår blivande präst nu för ett litet tag sedan, vi bestämde en tid vi skulle träffas - jag, hon och min fästman. 3/3 satte vi som datum, på eftermiddagen. Tills dess skulle jag och min kära fästman skriva ihop ett brev, tillsammans och/eller var för sig och berätta varför vi vill gifta oss. Alltså, inte för att hon kräver att vi ska ge henne skäl att viga oss utan för att vi ska tänka på varandra i en tid som gärna går åt till förberedelser och stress kring det och fokus lätt försvinner från varandra - som egentligen är den viktigaste "ingrediensen" för en lyckad bröllopsdag. Så där fick hon pluspoäng redan nu, vår kära präst.

Det känns sååååå nära nu. Lite mer än 4 mån. kvar bara. Helt otroligt. Fler och fler bitar faller på plats och nervositeten kommer smygande ihop med stressen över allt som ska knytas ihop och tas tid till...

Har fortsatt arbeta med festhäftena appropå såna saker som ska knytas ihop, 30 framsidor/omslag är klara. Ungefär dubbelt så många kvar att göra, men ingen fara alls. Gör 10 st utan problem på en kväll, kan ägna ännu mer tid någon dag åt det och få 15-20 st klara. Ingen svårighet, de blir somriga och härliga och är lätta att göra. Hållit på och skrivit ut rim på gästerna och deras personligheter, börjat med de som helt säkert kommer och klistrat dem på färgglatt, hårt papper. Blir gör fint. Ska hängas upp med naturella, träfärgade klädnypor på ett tunt hamparep och dekoreras med ett slags sidenband med små blad på som jag hittade på Panduro. Förhoppningsvis kan detta hänga mellan några träd i trädgården, nära partytälten. Bilda ett släkt- och vänträd helt enkelt. Annars får det hängas upp inomhus. Bra blir det nog i vilket fall som. Men ett enda pyssel så klart.
Letar snygga kuvert nu också och ska skriva ut info.bladen som ska skickas med i inbjudningarna. Hittade vackra, mörkbruna kuvert som passade jättebra på Panduro, tänkte kolla över nätet om jag kan hitta i lila som är temafärgen, annars vet jag ju vart de andra kuverten finns. Ett enda pillande, men det är mysigt ändå tycker jag. Även om det tar tid. Känner att vi varit ute i god tid åtminstone, har inga inbjudningskort att göra nu, grymt skönt faktiskt. Det tog tid och energi att göra dem, var mer sur än glad när jag höll på med dem kan jag medge. Men det blev bra, till sist...

Har hittat ett billigt tryckeri där vi kan skriva ut alla festhäften också, känns stabilt. En sak mindre att oroa sig för. Ska kontakta dem igen senare i vår, det tar ca 2 dagar för dem att fixa runt 90 A5-häften. Bra!

Nu ska jag mysa vidare i soffan, under gosigaste filten ever. Smygtitta lite på "Hannibal" och surfa runt efter lite bröllopsgrejer. Kanon! =)

I morgon ska vi ut till ön där vi i sommar gifter oss, ska gratta fästmannens kusin som bor där. Ska bli härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0