Halsbandet kom hem i går...

I går fick jag hem halsbandet som jag suktat efter den senaste veckan...

Men, det var en flopp.

Hjärtat var sönderbankat nedtill, lilla stången som skulle hålla det på plats stack ut där det var sönderbankat och mönstret på hjärtat var utsuddat på ena sidan och snyggt ifyllt på andra sidan.
Pärlorna var knappast några jädra sötvattenspärlor som det stod i annonsen utan snarare svarta, vanliga plastpärlor.
Svart lös i genom på sina ställen på pärlorna (sötvattenspärlor är aldrig svarta) och pärlorna var smått randiga.
Tji fick jag alltså.

Jag blev så besviken. Skickat ett mail till säljaren och berättat det samt att jag anser att det är hennes ansvar att informera om skicket på de varor hon säljer, sånt som inte syns på bilden liksom eller när det ligger ned så som det gör på bilden. Lämnade ett negativt omdöme på säljaren också, känns ju trist men vad sjutton - det är inte okej att lura folk. Gav henne positiv kritik för gott bemötande (de där staplarna man kan fylla i med muspekaren), åtminstone så här långt och för att hon skickat varan snabbt. Men bara det negativa som syns i kommentarfältet.

Jag mailade även till Pearl14 som jag köpt pärlörhängena som jag är så glad åt och berättade vad som hänt och frågade om hon kanske hade lite lila pärlor inne och möjligen kunde svänga ihop ett halsband likt det jag köpt och blivit missnöjd med fast i en snygg variant och med äkta sötvattenspärlor. Får se vad hon svarar.

Hade det hela varit snyggt gjort hade jag inte hakat upp mig på att det var plastpärlor, eller kanske hade anmärkt på att det inte stämde med beskrivningen av varan. Nu får jag ju vrida på halsbandet, ha det bak och fram så inte hjärtat syns - det är riktigt snyggt så och det var ett sådant halsband jag först tittade efter. Problemet är ju att pärlorna får snurras på en och en för att finna en sida som är vacker att visa utåt, de är såpass randiga och knepiga på sina ställen. Så som det känns nu så blir det nog inte mitt bröllopssmycke - kan kanske få användning av det annars, om jag inte skickar tillbaka det och letar vidare efter ett smycke som är snyggare gjort. Fan, jag ville verkligen ha detta halsband på min bröllopsdag. Jädra piss. Men inte mycket att göra åt, bara att se sig om en gång till eller acceptera läget, vrida på halsbandet och pärlorna och ta det som det är...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0