Tärnträff i kväll...

I kväll ska jag och tre av fyra möjliga tärnor (den femte har tackat nej, hon var innan osäker så det blir fyra - räcker bra det med) ses i stan. Snön väller ned och min hederstärna sms:ade och checkade om jag trodde att jag skulle lyckas ta mig till stan trots snön, jag vaknade av sms:et och tittade ut. Huuum, ja det var en bra fråga. Jag skrev tillbaka att jag hoppas det och att min fästman får rädda läget och köra in mig i värsta fall, är fler bilar ute och velar i snön så det borde han lyckas med. Han ska hämta mig i vilket fall som så och vara hos sin bästa vän och bestman i kväll som bor på andra sidan stan så ut och köra har han ändå tänkt att göra. Men vi får väl se. Jag har sms:at min yngsta syrra som ska in i kväll (hon är ju en av tärnorna) och sagt att hon får vara ute i god tid. Hon bor längre utanför stan än mig och på helt andra sidan så hämta upp henne funkar inte - håller tummarna för att trafiken där ska funka. Läst in mig på hemsidan för buss- tågtrafik och en del linjer har problem och/eller är inställda men inga av de som jag eller syrran ska ta, inte i nuläget i alla fall. Både min hederstärna och min andra väninna som är tärna bor i stan, en kan i värsta fall gå dit vi ska (fast det är nog jobbigt i den här snöyran) och en tar en färja över älven så är hon där hon ska vara - om hon inte sovit över hos sin kompis (= blivande köksmästarinnan för bröllopet) som jag och hon först ska till. Vi ska ses hemma hos denna kompis kl. 15 och hon bor bredvid hållplatsen där vi sedan bestämt tärnträff vid 18. Så det är bra, logistiken kan på så sätt gå ihop bara jag lyckas ta mig till stan tills 15-tiden.

Men sommar, värme och en härlig bröllopsdag ute i skärgården känns sååååå långt borta nu. Även om det inte är mer än 13 veckor kvar. Jag har börjat drömma svettiga drömmar om att snön ligger kvar hela april ut och in i maj. Att det är så kallt att vi inte kommer kunna bygga bord, stolar etc. - att allt blir såååå försenat. Stressas grymt av dessa drömmar när jag vaknar och ser hur det snöar mer och mer och mer och mer....osv....
Usch, usch, usch!
Värre känns det i dag när läget är kritiskt angående hur jag och mina fina tärnor ska kunna ta oss till stan och ses och få en mysig kväll/natt. Göra stan i högklackat i dag känns ju mest som en parodi faktiskt. Hahahaha!

Tänker också på min äldsta lillsyrra och även hon tärna som inte kan komma i dag. Hon åkte i väg på intensivkurs för att ta sitt körkort för nästan två veckor sedan. Känns ju mer lämpligt att hon fått köra plogbil eller ta lastbilskort eller så - så att hon kan köra hem i det här vädret menar jag...
Ska ringa henne sen och se om hon är på väg hem kanske, skolan är stängd på helgerna och i går var sista kördagen - kanske har hon kört upp och fått kortet om hon lyckades omboka sin tid från den 26:e feb och då måste åka i väg upp igen....
Spännande där med! Även om det har noll med bröllopsplanen att göra mer än att hon inte kan vara med på tärnträff nr 2 i kväll. ;)

Jaa, jag ska ha mig en lyxdag i dag i alla fall - eller en sån förmiddag åtminstone. Ska göra mig goood frukost med frukt och ägg och annat. Duscha länge, kanske fotbada lite och ansiktsmaska. Det är planen åtminstone. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0