Lila ametist vs lila diamant...

Nu denna morgon, efter ett antal dagars magsjuka, har jag tagit ett beslut om min ring. Det blir trots allt lila diamanter, jag har förlikat mig med tanken och vill hellre att den ska hålla och inte behöva byta ut stenarna i den. Vill att den ska vara som den var från första början när jag fick den. Så lila diamanter it is. Inga alls på fästmannens ring, inte på insidan som det var tänkt alltså. Utan det blir 3 st på min ring. Blir nog fint och bra. Klart om 1-2 veckor så att vi kan åka och spana in dem, gravera in något i ringarna och ta dem med hem antar jag. Spännande! Undrar bara om min ring passar ännu. Jag har gått ned några kg i vikt och fler hinner det nog bli innan bröllopet. Kanske är för stor om jag har otur, fast hellre det än för liten i och för sig. Allt går ju att justera och vi har tid på oss, som tur är. =)

Men lila ametister blev till lila diamanter, ett stort beslut för egen del. Ametister var ju hela grejen för min del från början, men lila är oavsett min favoritfärg och det kommer nog bli väldigt snyggt oavsett. Jag känner mig nöjd, det gjorde jag ju inte helt i början av allt vel som blev kring ametisterna och ringen. Men nu känner jag mig nöjd och lugn med att det blir lila diamanter. Fästmannen har lämnat det helt upp till mig att avgöra då det var jag som snöade in på det hela och ville bara att jag skulle känna efter och bli nöjd med det hela. Nu är jag det. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0