Vackra tårtor...

Jag googlade och hittade en mängd vackra tårtor. Några som tilltalade mig mer än andra.
Här kommer ett par stycken smakprover, eller smakbilder kanske vi får kalla det...;)











Både bild 5 och bild 2 hittade jag på denna hemsida: http://toproos.blogspot.com/search/label/T%C3%A5rtor
Han är väldigt skicklig på bland annat tårtor. Hade ju inte varit fel att vara lika duktig som honom eller känna någon med likvärdiga skills, vår bestman vi lejt på jobbet är dock väldigt skicklig han med - åtminstone på gräddtårtor så vi utmanar honom lite med sugarpasten helt enkelt.

Våra tårtor kommer inte byggas som en våningstårta utan kommer stå på en liknande ställning som den på bilden längst ned.

Jag fick lite inspiration med sidenband, det var ju snyggt att knyta runt så som det är gjort på bland annat nedersta bilden. Det var lite läckert att ha tårtorna i olika färger, lila och vita som på bild 4. Tårtorna på bild 1 är fantastiskt vackra med, fast jag tycker de är lite för intetsägande i så ljusa nyanser rakt i genom - men det gav inspiration i utformingen av dekor i alla fall. Fast jag hade valt att ha blommor i ljuslila och lite gröna blad och ev. lila pärlor runt tårtorna i stället för vita. Jag vill ju ha lite sommar och färg i det hela också. Bild 5 är rätt klockren egentligen, fast med andra blommor än rosa rosor. Bild 2 gillar jag också, men kanske även där med lite starkare färg då det är sommar, den och bild 1 får jag inspiration från fast att mer "pimpa" dem till lite somrigare och personligare varianter av tårta. Bild 3 är en ganska klockren bild på hur vår tårta absolut kunnat se ut om det var en våningstårta, fast med ljuslila sidenband i stället för de rosa. Det går ju att göra någon liknande variant på "platta" tårtor också. Inspiration fick jag som sagt ur alla bilderna! Bra att ha något att gå på...=P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0