Tårtor och problemet med att ha bröllopsfesten på en bilfri ö...

Jag har ju tittat på massor av fantastiska bröllopstårtor. Men jag får segla in i verkligheten igen. Det hela ska ju inte bli övermäktigt för blivande svärmor som tagit på sig att fixa tårtorna. Det ska dessutom gå att frakta tårtbottnarna med "kladd" emellan ut till ön så att de är hela och fina. Först med bil och sedan bilfärja - inga problem - sedan med personfärja och utan bil, alltså med någon som bär tårtorna. Än så länge har ca 60 personer tackat jag till att komma på festen. Runda tårtor kommer alltså inte att fungera. En-tre stycken går kanske att få till och frakta ut till ön, för svärmodern vill helst baka dem på hemmaplan. Annars hade de ju kunnat bakas ute på ön också. Däremot så funkar ju sugarpaste på åtminstone den tårta (de tårtor) som är rund(a). Svärmodern pratar om att göra en rund tårta som sticker ut, som höjs upp, och blir den riktiga bröllopstårtan som vi tar första biten ifrån och sedan till de gäster som den räcker till då. I övrigt får det bli somriga tårtor gjorda i långpannor som står runt omkring, det får bli bra så. Jag får ge mig där. Det är jättesnällt att svärmor ställer upp på baket och fraktandet ut till ön, det är värt mer än ett antal runda, vackra tårtor - även om jag hoppas lite på att det kan göras typ tre tårtor som ställs på lite olika höga fat eller så för en ställning att ta ut dit är också lite galenskap när vi tänkt efter.

Det går ju att göra tårtorna som är gjorda i långpannor så att de liknar den där moussetårtan som jag tyckte var så snygg - flera lila färger med björnbär bl.a., sedan blåbär, jordgubbar och andra härliga bär och frukter. Kanske färga grädden med björnbär? Sugarpaste kommer ju inte funka på de stora tårtorna, åtminstone tror vi inte det riktigt och det blir nog heller inte så gör snyggt...

Det är ännu ett litet mysterium det hela, men det kommer lösa sig det med...=P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0