Sista dagen för gästerna att anmäla sig till festen...

I dag är det den sista dagen som våra gäster kan anmäla sig till festen. Eller rättare sagt, den sista dagen för dem att svara på om de kommer eller inte. Det är en del som inte hört av sig alls ännu. Några tonåringar och småbarnsföräldrar som inte vet om barnen följer med samt familjen i Tyskland som vi fick i väg inbjudan så sent till, tack vare att den kom tillbaka, har fått dispens till att höra av sig så snart de vet om de kommer med/tar med barn. Det rör sig inte om så många personer, det är fler som ännu inte har svarat. Majoriteten har dock varit duktiga och gett ett svar. Det är ju en hel del som hänger på att man får svaren i tid, mat som ska börja beställas, alkohol ska inhandlas i helgen i Tyskland och jaa...
Jag håller ju på med rim, har gjort på de flesta även om jag inte vetat om de ska komma eller inte, festhäften håller jag också på med och försöker få till en bordsplacering - som inte kommer kunna göras fullständig förrän alla som ska komma anmält sig och vi byggt borden, men känner att det är bra att ha påbörjat det hela...

Som det ser ut nu är vi så här många;

Kvinnor: 33 (inklusive mig själv)

Män: 32 (inklusive min blivande karl och vår fotograf som även är en vän till min blivande)

Tonårstjejer: 6

Tonårskillar: 5

Barn (pojkar och flickor) : 11

Än så länge är vi alltså totalt 76 vuxna samt ungdomar och 11 barn. 87 personer så här långt med andra ord, de allra yngsta är dock knappt 1 år gamla.

9 personer har än så länge tackat nej. 25 personer har ännu inte anmält sig, där är 3 tonåringar inräknade som vi gett dispens tills några dagar innan bröllopet och 2 vuxna + 2 småbarn i Tyskland som vi också gett dispens ihop med 3 småbarn till föräldrar som inte helt bestämt sig för om barnen ska med eller inte. Totalt 10 personer som vi alltså gett dispens, varav 5 är småknattar som inte dricker något av de vi beställer i Tyskland och åtminstone 4 av dem äter troligen inte heller något av den mat vi serverar. Vi kommer alltså att räkna med dessa vi gett dispens samt de gäster som kommer inför beställningar och inhandlande samt annat, övriga antar vi att de inte kommer om de inte hör av sig i dag...
Ett jädra pusslande och räknande inför det hela kan jag säga, samt att vi hellre gör ett överslag när det gäller maten och så där - vill att alla ska bli mätta och nöjda.
Vi kommer ha runt 10 personer i personalstyrkan att utfodra med mat också, jagar 2-3 servitriser/servitörer till så kommer vi upp i den mängden...
Mycket räknande, tur att jag är bra på huvudräkning och har ett gott minne...;)
Dock är jag väldigt trött och utmattad denna vår, så mycket med planerandet inför bröllopet och festen samt heltidsjobb och jaa - tröööött är ordet som sagt.
Men det är kul att planera och organisera, det är ju inför något storslaget och roligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0