Bröllopstal...

Vi fick en länk av ena bestman, han är riktigt seriös i det här - sköningen! Känns stabilt att han har sån koll...

Det hela handlar om bröllopstal och etikett för det.

Intressant och bra att veta, ska användas.

Funderar på det där välkomsttalet, först tänkte vi att det håller toastmaster i - men nu när jag läst om det känns det ju snarare som att det är jag eller fästmannen som kanske ska hålla i det ändå. Jag är bra på att hålla låda så jag har redan nu under morgonen övat lite på det hela. Känns inte omöjligt att det blir jag som tar det, efter brudskålen då så klart som är något helt annat...Frågan är vem som ska hålla i den? Det ska vara någon av mina närstående, gärna en manlig sådan. Kanske kan toastmaster, trots att han inte är min släkting, hålla i den skålen och även göra gästerna uppmärksammade på att han är toastmaster för kvällen?...Det kan funka? Ja?...

Här är länken för alla nyfikna;

http://talet.se/brollopstal/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0