Min fina musikaliska bonusfamilj...

I helgen fyllde en av mina bonussyrror arton år (den som ska vara brudtärna). Hela bonusfamiljen med flera var samlade hemma. Jag fick då chans att prata med familjemedlemmar som jag tänkt skulle sjunga eller spela på bröllopet.

Bonussyrrans (den som inte ska vara brudtärna) kille kunde tänka sig att sjunga "Somewhere over the rainbow/What a wonderful world"-mixen. Han skulle lyssna in sig på den. Bonuspappa spelar ukulele. Där är då vår inledning på själva festen i sig, under minglet innan alla vet om vad som är på  gång.

Ena bonusbrorsan skulle fundera på ifall han kunde spela någon eller några av sina låtar på gitarren innan själva ceremonin börjar, blir bara musikaliskt då troligen om vi inte kan komma på någon sång som vi vill att han både sjunger och spelar. Det hela där kommer ju ta ett tag, alla ska komma till rätt plats efter poängpromenaden.
Jag frågade en av de andra bonusbrorsorna (som gått i min klass) om han kunde tänka sig att sjunga "Im yours", han kunde tänka sig det. Bonusbrorsan jag bad att spela introt kunde tänka sig spela gitarr till även denna låt, möjligen ihop med flickvännen till den som sjunger. (Rörigt när jag inte skriver namn, men ändå - lite hemlighetsmakerier även här)...

Lite mer bitar på plats, förhoppningsvis...
Så underbart att alla kan tänka sig att ställa upp i alla fall.
Hoppas på att de ska fortsätta känna att de vill göra det också.
Annars får vi leta andra musiker...=P

Bonussyrran (flickvän till vår skönsångare till introlåten) frågade jag om hon kunde tänka sig att hjälpa till med mitt hår, det kunde hon lösa. Fantastiskt det också! Var ju tänkt att bonussyrran som är tärna skulle gjort det, men hon kände att den andra var bättre. =P

Som sagt, fler bitar på plats och än är det ett tag kvar tills den stora dagen. =)
Det går dock rätt fort ändå tycker jag, på gott och ont. Skönt att vi varit ute i god tid med det hela bara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0