Små katastrofer och visst färdigställande...

Under eftermiddagen plockade jag fram våra inbjudningskort till festen (det står ju "välkomna på 55-års fest" på dessa alltså eftersom inte alla ska veta att det är bröllop). Jag kände att eftersom jag är sjuk, inte orkar göra annat än att sitta stilla eller ligga ned så kunde jag lika gärna ägna lite dötid åt att färdigställa korten. Läser i genom inbjudningarna och ser plötsligt att det står att gästerna senast ska höra av sig, oavsett de kommer eller inte, fredagen den 21/5-10. What? 21/4-10 ska det ju vara och när jag tittar närmre i min kalender på mobilen så är detta en onsdag nästa år. Kris och panik! Eller lite i alla fall. För varken jag eller fästmannen hade någon aning om var på datorn vi sparat dessa inbjudningar, likväl som att de ark de är utskrivna på är stora A3-ark som måste tas i pappersskäraren och delas till A4-ark och sedan splittas i 4 små inbjudningskort när väl inbjudningarna är utskrivna på dem. Suck! Vi kom så långt så att vi fann dem på datorn, tog sin tid eftersom det var i april-maj dessa skrevs och sparades där. Jag gjorde klart dekorationerna till alla 49 kort i dag, hade 13 kvar att göra från innan. Limmade på alla dekorationer utom 3 som det inte fanns färdigskurna småark till, vilket fästmannen också måste sätta sig och mäta och skära. Som tur är har vi ju inte skrivit ut våra inbjudningar direkt på det vackra papperet från Panduro, utan på vitt papper som vi klistrat på. Det går lätt att rädda den situationen som uppstått alltså. Men tur att jag tog fram sakerna i dag, när det är november, och ville fortsätta med dem - hade varit lagom kul att upptäcka detta i januari. Eller hemska tanke, om vi inte sett det alls - då hade senaste datumet att anmäla sig till festen varit knappa 2 veckor före att den äger rum = ohållbart och klantigt. Så tack och lov för denna lilla katastrof som vi nu kan rätta till. Jag blev inte ens arg när jag såg det, mer att jag fick hjärtat lite i halsen och sedan kände jag att det var tur att jag såg det nu....



Några andra små katastrofer har även varit att den adresslista över gäster som jag samlat på mig också varit puts väck, sparad någonstans bland allting på datorn liksom informationsbladet som ska stoppas ned i varje kuvert angående färd till-från festen, övernattning osv. eftersom det kommer vara lite småsvårt. När vi lyckades hitta inbjudningarna i dag på datorn, efter en massa av sökningar där så tittade fästmannen efter var någonstans de låg sparade och fann i samma mapp både adresslistan och informationsbladet - jag älskade honom lite extra mycket i den stunden kan jag säga. ;)
Nu ligger allt detta sparat i en ordentlig mapp på datorn, samt på ett rosa USB-minne som är mitt. Det känns tryggt!
Ytterligare en sak som jag höll på att slita håret av mig själv över var dock att jag inte kunde hitta resten av de fina arken som vi använder som bakgrund, de från Panduro, letade och letade i rum efter rum och utrymme efter utrymme. Upptäckte ju som sagt att det saknades ett par småark. Höll på att bli galen i mitt letande när jag till slut hittade dem där jag trodde att jag lagt dem och också letat innan - bland de vita arken som jag plockat fram åt fästmannen att börja dona med (som han inte orkade dona med). Tack och lov! Den lilla katastrofen gick alltså också att lösa inom loppet av ett par minuter...

Så jag har gått i genom lite katastrofer samt fått hittat och färdigställt visst material. Kvar är nu alltså en massa mer-jobb för fästmannen med inbjudningarna - mäta,skära, skriva ut och för mig blir det liiite mer-jobb med att klistra på ny information på inbjudningarna. Men ingen större katastrof i alla fall....
Hoppas bara att det kommer se snyggt ut, det går inte att rycka loss de vita arken med information från bakgrundsarken nämligen, och att göra 49 st nya kort - alltså ta loss dekor utöver limmandet känns orimligt. Det får bli som det blir nu helt enkelt. Inte mycket att göra åt. Fasen, att vi båda var så blinda och klantiga när vi skrev ut inbjudningarna!! =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0