Personal...

Jag har sedan tärnträffen inte varit alls duktig med att vara kreativ och göra inbjudningskort, stort fail på mig där. Måste komma i gång, tror jag ska pyssla lite här hemma i dag. Jag är sjuk och sitter i morgonrock så har inte mycket bättre saker för mig egentligen, ont i halsen och tung i huvudet. Och pirrig i magen efter brudklänningsbeställningen då så klart! =P

Däremot har jag fixat och pratat med lite "personal" till bröllopsfesten.
Två av min hederstärnas kompisar ska få servera på middagen. Vi har kommit fram till, jag och min fästman, att en buffé är kanske trevlig på en fest men just när det är bröllop och man vill sitta ned med alla sina goa gäster så blir det lite "knöligt" och väl mycket spring om det är buffé. Så vi har kommit fram till att vi vill ha maten serverad. Varmrätten då, och tårtorna framställda. Vi får se om vi gör en liten efterrätt - typ en somrig fruktsallad med lite vaniljvisp och chokladflarn över eller så. Kanske inte så dumt? Förrätt blir det ju mer vid själva mingler, lite snittar eller snacks av något slag att mumsa på. Ska ta på tänkarhatten och fundera lite mera där om vad som kan vara smidigt och bra...
Men den ena av de två som är tillfrågade kommer få huvudansvaret för hur det går till i köket och med serveringen. Vara med och planera dukning, schema etc. för dagen gällande maten. Hon sa att jag inte behöver oroa mig mer alls för det där, vi sätter oss ned en dag framöver och så tar hon över ansvaret med dukning, servering, uppläggning av maten etc. etc. Det känns grymt skönt, hon kan sin sak och har serverat på många bröllop samt planerat ett för ett annat par. Så hon får med glädje ta över det ansvaret, hon har mer koll än vad jag har. =)
Den andra personen som ska servera arbetar också med servering numera så hon kan också sin sak.
Däremot behöver jag ha 1-2 till i min personalstyrka med serveringen för man får räkna med 1 servitris/servitör per 20-25 personer. Jag räknar ju med att vi blir 80-100 personer totalt så mer personal behövs alltså...
Grymt skönt att ha kommit i ordning med det där i alla fall. En lättnad.
Dessutom vill ingen av dem ha betalt, de får mat och vara med på festen senare på kvällen - det räcker tycker dem. Himlans bra, tycker vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0