Festhäften i somriga färger...

Jag har påbörjat ett nytt projekt. Jag tycker ju det är så kul med projekt, åtminstone till en början...
Handlade hem relativt tjocka, A4-ark från Panduro i samma lila nyans som våra servetter (de går att se i ett tidigare inlägg långt bak i tiden) och i en ljusgrön nyans, dessa ska även kompletteras med en ljuslila nyans och någon annan färg - kanske en fin ljusblå? Vad ska det bli av dessa papper då? Jo, jag har börjat att göra fram- och baksida till våra festhäften. Vek pappren dubbla, klistrade på rivet silkespapper på det som ska bli framsidan, en fyrkant av det papper vi använt som inbjudningskort klistrades sedan på ovanpå silkespapperet och sist en bit snöre av samma snöre som vi använde till inbjudningarna (fäste dekorationerna med) limmade jag på med guldglitterlim på fyrkanten så att snöret bildade formen av ett hjärta. De ser färgglada och härliga ut, somrigt och nice. Nej, inte stilrena och helt likadana utan olikheterna blir charmen. Hoppas på att kunna matcha in dem bra nu bara. De går ju i samma toner som de färger vi använder innan och blir till hälten i lila nyanser kompletterat med grön och ev. ljusblå. Allting i vår dukning kommer ju vara vitt och silver, sedan färger på det i detaljerna och där är ju lila och sommar temat. Färggrant och fint hoppas jag på samt att lyckas få det relativt stilrent ändå - trots att vi spelar med en del färger och detaljer som inte är stilrena. Vi får se hur det blir med det hela, vill ju att det ska bli somrigt och personligt - basen är stilren och detaljerna visar oss.

Så nästa projekt är påbörjat. Nu ska jag göra ett festhäfte till varje gäst. Eller rättare sagt, festhäftets innehåll är redan klart och sparat i både A4-format och A5-format (det sistnämnda är det som vi ska använda) och väntar på att skrivas ut någon gång till våren. Men pysslandet med att göra snygga framsidor och baksidor är fullt i gång. Blir en liten kostnad till, men inte så stor. Silkespappren jag köpte kommer nog räcka ganska långt, de kostade ca 25 spänn på Panduro och det var då flera ark med dem i olika färger i förpackningen. Himlans bra! Snören och papper som blev över från inbjudningskorten används, behöver köpa ett till guldglitterlim för det jag hade hemma är så gott som slut nu och så ska jag köpa till en gäng papper att göra framsidor av med. Har köpt så det räcker till 20 personer än så länge, gjort klart kanske 4-6 stycken än så länge. Behöver ju åtminstone göra kanske 60 stycken till att börja med och troligen köpa till ytterligare sedan när vi vet exakt antal. Men det är inte ett lika svårt och tidskrävande jobb som inbjudningskorten var utan mer på en enkel nivå, så det är kul och skönt att pyssla med...

Har inte tagit några bilder på verket ännu, får göra det och slänga in vid ett senare tillfälle...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0