Bildspel, nojja, tårtpar och flexibel make-up artist...

Har suttit och grejat med ett bildspel och lite annat smått och gott det senaste, behöver fler barnfoton på både mig och fästmannen dock, annars har inte så mycket hunnit hända på bröllopsfronten. Jag är sjuk och trött, igen. Har inte kunnat träna och viktnojjar nu samtidigt som jag knaprar på mitt naturgodis till fredagsmys. Hunnit två timmar denna vecka bara, känns hårt. Förra veckan hann jag bara en timma då jag också var sjuk. Så nojjandet är här för att stanna känns det som, åtminstone ett tag framöver. Jobbigt.

Har blivit medlem på en bröllopssida också, vet inte helt varför eller vad jag tänkt med det ännu men. Det kan ju vara bra att kunna ställa frågor och starta nya trådar och ändå vara hemlig, right? För att kunna få svar från folk som gift sig, planerar att gifta sig eller dylikt.

Har berättat om våra planer för ena tärnans kusin som nyss gift sig och frågat om deras tårtor som var snyggt dekorerade med ljus chokladmousse och någon mörk "kletig" choklad uppepå. Min tanke var då i stället grädde, mörkt klet och jordgubbar som dekor.

Vi har hittat ett brudpar åt vår tårta som vi båda föll för också;

http://www.romance.se/index.aspx?type=Product&Lang=sweden&PId=1014661&PPC=61292

Inte så likt oss, men ändå en symbol för att vi gifter oss, de var söta och dessutom var det ett hyfsat billigt brudpar. Det var ett av få som såg så välgjorda och inte stela ut och som vi båda gillade med.

Det här paret är med sött, tyckte vi båda, men tror att det första paret ovan gör sig bättre för vår del;

http://www.romance.se/index.aspx?type=Product&Lang=sweden&PId=1014666&PPC=61292

Har för övrigt kommit fram till att jag vill bli bortskämd av en make-up artist på vår stora dag, bara det att i så fall får jag hitta någon som kan komma ut till ön vi befinner oss på. Har mailat en i Stockholm, förstod att det var för långt bort, ville kolla om hon visste någon duktig i Gbg - svaret var nej. Jag har också mailat en studio i Göteborg men inte fått något svar. Jag får försöka ringa dem i veckan eller något. Hoppas på det bästa. Får se om det går att lösa. Men jag har ju i dagsläget ingen som sminkar och bonusstorsyrran som jag bett fixa med mitt hår måste ju i så fall komma ut till ön väldigt tidigt och stanna bröllopet i genom. En lite väl lång dag för någon som endast har håret som uppgift. Vill ha det professionellt gjort känner jag bara och när jag såg över ekonomin för bröllopet nu så såg jag att det kan vara möjligt. Så jag ska kolla upp det hela i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0