Besked från några av livemusikerna och lite andra kommande direktiv...

I veckan fick jag besked från bonusbrorsans tjej i Oslo om att hon och han gärna spelar och tar sig an låten "I´m yours" på vårt bröllop. Avslutningen på vår vigsel är alltså bokad, säkrad och klar. Härligt!

Hoppas på att få helt säkert svar från bonussyrrans kille, han ville lyssna in sig på IZ låt innan han helt säkert sa ja, men bonuspappa har ju sagt säkert ja till att spela den på ukkulele så. Har den i alla fall musikaliskt klar som inledning av minglet på festen. Alltid något.

Och så är det ju bonusbror nr två som ska säga helt säkert ja eller nej angående gitarrspelande och ev. sång också.

Men det börjar lösa sig och klarna på en hel del punkter i alla fall...=)

Det känns skönt eftersom det alltid känns lite oroligt att ha en massa lösa trådar hängandes, jag vill knyta ihop dem och börja få klart så mycket som möjligt som går att få klart.

Ska även börja prata med folk och dirigera ut möbel/porslinsjakt - om de på ön där vi gifter oss vill ta sig an det vore det grymt. Även köttbokning tänkte jag leja ut så att blivande svärfar ansvarar för, att han tar den kontakten med sin kompis som är lejd på att fixa fram kött från Scans, måste kolla när han senast vill ha det beställt - så att det funkar efter den 21/4 annars får vi skriva om inbjudningarna igen...;)
Ska börja spåna på sångledare, vi ska ju ha en del allsång under kvällen och middagen är tanken - då inte tänkt att snapsa till utan mer för skojs skull men den som vill snapsa får så klart göra det också...
Spåna på någon som är toastmaster...funderar på fästmannens ingifta farbror som bor därute på ön, han brukar bli tilldelad denna roll eftersom han är världens främsta människokännare och får taket att lyfta på varje fest han är med på. Han kan dessutom svara på när färjor etc. går och kan huset utantill där vi är eftersom han bor där. Men det kanske är någon av vännerna - någon av tärnorna eller de två bestmen som ska göra detta? Vet inte, grubblar vidare på det...
Tänkte även ha ett par "discodivor" som spexar och drar i gång dans på övervåningen, inte för att jag tror att det behövs jättemycket med den släkt som är på fästmannens pappas sida exempelvis, men det kan vara lite kul. Tänkte kolla med syrrorna som är mina tärnor om de känner för den rollen under kvällen/natten där...
Behöver duktiga tårtgarnerare också, men vet inte ens om någon av de vi känner och som vet vad som händer den dagen är såpass skickliga på det, annars får vi försöka lösa det ändå.
Sminkös behöver jag också...Fan, vet inte vem...
Hårfrisör behöver jag med, och troligen en massa papiljotter - hoppas äldre bonussyrran har möjlighet att komma ut dagen innan. Annars får jag leja någon annan...

Mitt i inlägget ringde nu blivande svärfars fästmö och frågade om jag varit på IKEA nyss. Hon hade spanat in ett skyltexemplar av lila, genomskinliga gardiner - 60 cm breda och 3 m långa. Just såna har jag liggande, 3-4 rullar hemma som jag ska ha upp i vardagsrummet när allt med gardinstång är klart där och de är färdigsydda. Hon menade att de skulle göra sig snygga som dekoration i tälten, hon själv ville ha 2 st (antar jag) att dekorera med på nyår,tyvärr var de slut där hon varit nu. Men hon tänkte köpa såna och kunde i så fall bidra med dem som dekoration på festen nästa år. Det var ju en toppenidé som jag själv inte tänkt på! Kalasbra ju!
Lejde nu ut till blivande svärfar att han får kolla med sin kompis om det räcker att vi vet runt den 21/4 hur många som ska äta kött den 5/6. Likväl som om denna kompis, kanske i sin frus sällskap, kan agera grillmasters under vår bröllopsdag. Kanon att få det utlejt bara sådär, mitt när jag skriver om det...;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0