På bröllopsfronten intet nytt - men hoppas, hoppas, hoppas...

Inte mycket bröllopsplanerande alls denna helg. Jag försökte nå dem vi kommer ha vår mottagning hos, i skärgården. Den släktingen var dock utomlands och kommer hem i kväll, jag laddar för att prata med denna då. Jag hoppas och önskar att vi får lov att vara kvar i deras trädgård så vi slipper förflytta hela festen där på kvällen, samt att det då går mer ihop med det enkla, somriga och härliga tema vi vill ha. Folk kommer mer kunna välja om de vill sitta ute eller vara inne och rocka loss i fall vi är kvar. Det kommer kunna spelas "softmusik" i partytälten och "rockalossmusik" på övervåningen i så fall. Men vi får se, det är ju en stor grej att tacka ja till. Förstår i fall vi inte får ett jakande svar, men hoppas kan man ju alltid. Vi har firat en femtioåring på det vis nämligen med ungefär hundra gäster i partytält och sedan disco på samma ovanvåning som vi vill ha det nu. Finns lite hopp alltså. Men det känns som en stor sak att be om också, ska lägga fram det så fint som möjligt. Tanken är ju dessutom att ingen ska behöva jobba i köket, med disk eller mat, allt ska liksom vara så gott som färdigt så det blir ju inget "mer-göra" i fall vi är kvar heller. Stol- och bordjakt kommer vi behöva hjälp med bara, men det oavsett vi bara har mottagning och picknick i deras trädgård eller om vi stannar kvällen/natten ut...

Jag har mest hostat och rosslat hela dagen lång, småslumrat till reprisen av Eurovision Songcontest som jag missade i går. Gillade den klänning som den kroatiska tjejen (var en kille och en tjej) bar. Den var härlig. En sådan hade varit giftasvänlig...;)
Alltid, alltid är såna tankar med mig just nu - ser jag någon ljuslykta, en duk, en snygg slips eller whatever så går mina tankar på högvarv och fokuserar bara på bröllopsplanerna vi har...
Dock är jag rätt sjuk för stunden så jag är inte så himla på gång alls men...
Det lär jag ju ta igen...;)

Håll tummarna för att vi får lov att vara kvar hos vår släkting natten ut, vet att det kanske kan tyckas påträngande - men vi har en såpass god kontakt och jag ska personligen se till så att det inte blir ett "mer-jobb" för dem.
Hoppas, hoppas, hoppas - och tycker själv att jag låter som ett tänkbart låtnamn för Caroline af Ugglas i nästa års melodifestival....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0