Drömscenariot för festen i dagsläget....

Det är så många tankar som virvlat i mitt huvud sedan de här planerna kom på tal.
Jag kan knappt plocka ut en enda konkret, det är ett härligt, luddigt virrvarr. Jag har sovit lika mycket (läs lite) de senaste två nätterna som jag brukar göra på en "normal" natt för mig, vilket i och för sig även beror på att jag är tät i mina luftvägar - men det är bara en liten anledning.

Funderingar kring vigseln och hur programmet för den dagen ska se ut är det som mest rullar på.

Ett tänkbart scenario är (om vi får vara kvar och dansa hos släktingen);

Gästerna dyker upp runt tretton med färjan.
Börjar med att hälsa välkomna, min "bonuspappa"  (och ev. ena "bonusbrorsan") spelar Ukulele och sjunger en sång som öppning på festen - "Over the rainbow" á la IZ-style är en vacker öppning som tanke på de som inte längre lever och kan delta den dagen (min biologiska pappa bl.a.) samt som ger härlig sommar, hopp och "ö-känsla". (Än så länge har jag ju inte frågat, allt är hemligt ännu, men båda kommer så småningom bli tillfrågade om detta, hoppas båda svarar ja).
Skålar i bål och käkar lite snacks - mingel...
Lite lekar och sedan även tipspromenad.
Sista frågan vid tipspromenaden är platsen där jag och min fästman gifter oss.
Vi äter sedan vår picknick och har det trevligt i partytälten.
Tårta och kaffe ett tag efter det med presentöppning.
Musiken och myset i tälten fortsätter, dans på övervåningen, ev. singstar (om vi får låna av en vän) på nedervåningen i TV-hörnan som har en stoooooor härlig soffa och bra med utrymme i övrigt.
Nattamat någon gång under kvällen/natten - typ kokt korv och annat flötigt som alkoholpåverkade människor gillar. ;)
Så småningom är det godnatt som gäller...

Alternativt att vi gifter oss när folk i princip ätit upp sin picknick, rätt som det är börjar bara den härliga låt vi valt ut att spelas och så kommer vi ut i bröllopskläder (kommer få svida om under festen).

Själva vigselakten vill vi ska öppnas med en låt vi fastnat för, en hur Braveheart "Gift of a Thistle" är namnet på den - det kanske hinner ändras igen, vem vet.
Sedan antingen börjar vigselförrättaren att prata eller - i vårt drömscenario - har vi övertygat min "bonussyrras" pojkvän att sjunga. Hans röst är som en ängels.
Efter sången, eller utan sången, så gifter vi oss.
Därefter en dikt som någon/några läser - har fått korn på ett par fina, en där vi själva skulle kunna läsa en vers som en del i ett eget trohetslöfte.
Som avslutning på vigseln önskar jag mig att min kära "bonuspappa" och ena "bonusbrorsa" spelar "I´m Yours" på gitarr och/eller ukulele.

Det här är drömscenariot, hoppas att det mesta ska kunna gå i lås av mina förhoppningar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0