Klänningarna "på riktigt"...

I fredags lyckades jag övertala min fästman om att åka till Svahns så att jag fick prova de sex klänningar jag tittat på över internet. Min kära fästman valde att inte följa med in utan springa i ett par andra affärer. Först kändes det som ett trist val, men jag fick så bra hjälp på Svahns ändå och kunde prova helt i godan ro. Dock fanns bara tre av klänningarna inne i storlekar som jag kunde prova, 2 av dem i strlk 44 som var alldeles för stora upptill och 1 i strlk 42 som passade. Den i strlk 42 var precis så att den gick på när dragkedjan skulle upp, men var inga problem att sitta i, svänga runt i och sådär, liite tight men jag tränar ju så den ska nog bli alldeles lagom om något år.

Dessa klänningar har jag provat;



Klänningen ovan går helt bort, den var ju annars på plats 2 på min favvolista över klänningar. Men den var inte ens i närheten av att vara så vacker som den är på bilden. Dessutom för lång och på tok för stor för mig, en strlk mindre så hade den passat mig - utom på längden då. Men som sagt, den var helt enkelt inte särskilt fin. Tur att jag fått testat den så jag vet vad jag tycker om den i verkligheten...



Den här klänningen var också för stor på bredden upptill men alldeles lagom lång och väldigt vacker. Den är nog favorit nr 2-3 ungefär nu. Väldigt fin och elegant i alla fall.



Min favorit nr. 1 fanns inne att pröva och den satt som en smäck. Dock med vit rosett som inte tillförde så mkt, var vackrare helt utan rosett. Det är ännu denna som är största favoriten, troligen blir det en sådan i strlk 42. Helt ljuvlig och perfekt att ha utomhus samt dansa loss i. Väljer jag bort rosetten kan jag lätt knipsa bort de två små "hakarna" på sidan av klänningen samma dag som jag tänkt gifta mig, de satt så att det inte är något problem, men väljer den dagen om jag vill ha rosett eller ej helt enkelt. Vill inte röra den på något sätt innan dess...


Denna klänning fanns inne, men typ i strlk 34 vilket jag inte ens går i med vilja, våld, vaselin och skohorn typ. Men jag har ändå sett den på riktigt;



Den här klänningen var jag osäker på pga rosett/blomgrejen på sidan men den var absolut ljuvlig. Den var ännu vackrare i verkligheten än på bild. Sagolik! Den kommer som favorit nr 2 känns det som, men kan inte säga helt säkert eftersom jag inte sett mig i den utan bara sett den på en galge...



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0