Dreams are coming true...

Förresten, allt som jag drömde om och mer därtill kring festen har blivit verkligt. Jag och min fästman hade hans pappa och fästmö här i helgen, fästmön luskade ut att vi skulle gifta oss och de är redo att hjälpa till i massor. Vi var ute en sväng hos den släkting vi tänkt ha mottagningen hos under gårdagen, den ena släktingen därute fyller år i dag. Denna sa att vi fick göra exakt hur vi ville och vi fick ha trädgård, huset och jaa - hela paketet. Hon tyckte definitivt att vi skulle laga mat tillsammans ett par dagar innan festen i deras kök och den ena var beredd att stå vid grillen - insisterade på att få göra det till och med. Vi tog en promenad på ön och har nu valt en vigselplats bland enar, små buskar, stenar och med full utsikt över havet. Måste nypa mig för att fatta att jag inte drömmer. Musik blir fixat via en DJ som de släktingarna känner, han har utrustning och rubbet - gratis alltså att leja honom så länge han är bjuden på festen också. Inga problem alltså. Han är kanonduktig dessutom. Släktingarna på ön insisterade på att de skulle fixa med brudbåge och sätta upp där vi gifter oss, samt plocka vilda blommor etc. till dekor, båge och brudbukett. Det hela är som en saga, så fina de är som ställer upp på det viset. Mer än vad jag hade vågat drömma om ens. Men visste att det hela med att vara i huset hos dem troligen inte skulle innebära några problem alls, men är ju en stor grej att våga be om ändå. Men det är fantastiskt i alla fall. Dreams are coming true!

...nu måste jag skynda mig, bär av mot Oslo i dag för min del - back tomorrow....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0