"Checka-inför-bröllopet-resa"...

I dag ska jag och min fästman ut på lite rundtur nedåt i landet. Vi tänkte ett stopp på IKEA för att kolla assecoarer - ljus, dukar, utsmyckning och annat smått och gott. Efter det ska vi ta en tur till Svahns och jag ska äntligen få möta min drömklänning på riktigt och se ifall den håller måttet även på andra sidan datorskärmen. Rättare sagt, har Svahns öppet i dag så kommer vi att åka dit. Så jag håller mina tummar nu, ska lägga in deras nummer i min mobil för det är först vid lunchtid som de i så fall öppnar och då är vi nog redan på väg hemifrån, kanske redan framme på IKEA.

Jag har ännu inte pratat med den släkting som vi ska ha mottagningen hos, ska ta och ringa denna i dag tror jag bestämt. Hoppas, hoppas, hoppas ännu med andra ord. Tror att jag dragit mig lite för det de senaste dagarna, vill ju så gärna vara där och har inte helt velat få ett "svart på vitt" svar än ifall det är ett nej. Likväl som det känns väldigt pirrigt att tala om att jag och min fästman tänkt gifta oss ute på ön den dagen också. Förhoppningsvis är det något som gör att det blir mer okej att vara kvar i trädgården. Av sommarhemmet, vårt andra alternativ på ön, har jag inte hört någonting, det har gått kanske tio dagar sedan jag skulle fått ett bufféförslag mailat till mig. Jag har själv mailat till dem efter dess, sagt preliminärt datum som vi eventuellt vill boka dem och att det är bra att få menyförslag innan vi bestämmer oss för något alls med dem. Men än så länge har det varit helt tyst därifrån, vilket tyvärr ger mig lite mindre lust att vara där - inte så konstigt kanske. Vet dock att denna man som är chef där, den jag pratat och mailat med, är supertrevlig och bra att ha att göra med - men det verkar som att han har haft mycket att göra denna vår eftersom han helt glömt sitt löfte till mig. Men, men, hur det än blir så löser det sig ju på något sätt känns det som, vi har flera alternativ som skulle kunna fungera. Jag känner bara att jag vill veta nu vart vi ska vara, tidigt ute eller ej - vill kunna boka in vigselförrättare och stämma träff med denna etc. Få en större inblick i det här med själva vigselakten och hur det går till. Jag är så ivrig, har ändå lyckats behålla tålamod och stor glädje i planeringen - ingen bridezilla här inte. Vem vet, bloggen kanske hjälper mig mer än att bara funka som "skvallerplank i hemlighet" och även håller mig i schack, håller mig lugn....

Nu ska jag ta en dusch, äta lite frukost och sedan rycka upp fästmannen ur sängen så vi kommer i väg på vår lilla "checka-inför-bröllopet-resa". Det kommer nog bli ett antal såna resor. Fästmannen har i alla fall köpt sig en fin, ljusgrå väst som han ska gifta sig i, nu gäller det bara att hitta slips (eller fluga), ny skjorta och ev.ett par skor åt honom också. Känns närmare och närmare för varje dag, underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0