Slipsar, sprit och inbjudningskort...

Kan ju meddela att min fästman fann sin bröllopsslips i går också, självklart köpte vi den. Så länge och så mycket som vi hållit ögonen öppna för att finna en snygg slips i rätt lila nyans - gärna med något schysst mönster på - så kunde vi inte bara låta den hänga kvar. Damen i butiken (Nonno var butiken förresten) sa dessutom att hon endast hade en inne av den, det tar en tid att beställa in dem och de brukar ta slut direkt. De slipsar i lila som hängde där var nya för dagen, så vi hade tur.
Vi köpte även med en annan snygg lila slips hem, fästmannen ville se hur de båda såg ut till hans väst och kostym. Han valde den mönstrade och kvar är en som inte är mönstrad. Vi ska dock inte lämna tillbaka den utan ge den som gåva till hans kompis som ska vara bestman, om denne gillar slipsen - annars ska den vara tillbaka i butiken senast ons-tors i nästa vecka. Gillas slipsen ska vi ringa och be damen i affären att beställa in en till av den, fästmannens brorsa ska ju allra högst troligast också bli bestman så då ska han ju ha en likadan slips han med i så fall. Tänkte slå in den till honom med ett kort där det står att han ska bli bestman, han vet ju inget än så länge. Ett fyndigt sätt att berätta det på, sedan får han gilla slipsen helt enkelt...;)

Min blivande svärfar ringde dessutom i går och berättade att han och några kompisar skulle över till border shop i dag. Han undrade i fall vi hade någon sprit vi ville beställa av honom, man får ju endast ta in 10 l per omgång så det kan ju vara bra att fixa en del av det redan nu. Vi beställde hela 6 l med Absolut, 2 flaskor mandarin, 2 päron, 2 vanilj. Tänkte göra det möjligt för folk att dricka drinkar. Får se om vi kanske ska leja fästmannens brorsas kompis som bartender, det kanske blir nödvändigt...=P

Ytterligare några punkter är avklarade på "to-do-listan" inför bröllopet. Känns väldigt skönt och bra att vara ute i tid och kunna göra det hela till en rolig utflykt mer än en stress att finna det vi ska ha. Lugnt, fridfullt, mycket humor och många skratt blev det i går - en störtskön dag med min blivande make.

Under kvällen i går var vi dessutom produktiva, särskilt jag får jag väl trycka på då, vi gjorde klart hela 27 st. inbjudningskort, hade 3 klara dessförinnan. Vi har 16 st. kvar att göra. Själva bakgrundskorten och de kort där informationen står har fästmannen skurit ut så att det finns till alla inbjudningar, saknas nog 4 bakgrundskort förresten, men i alla fall. Han pysslade på med det i går. Jag gjorde dekorationer, ska göra 16 till, och limmade kort - fästmannen limmade också en hög med kort. Det rullar på. Jag har ont i nacke och rygg efter pysslandet, sitter ju i en lagom trevlig ställning - framåtlutad och krokigt - när man pysslar sådär.

Nu ska jag äta en sen frukost, duscha, springa till affären och packa. Sedan bär det av mot landet med "bonusmamma" och "bonuspappa" och min yngsta syrra. Det ska bli gött, är nog hemma igen först på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0