Ny fart...

Från att senast jag skrev här om att det stod stilla så har jag och fästmannen kommit i gång rejält igen med bröllopsbestyr. Vi var ute och inhandlade diverse saker inför bröllopsfesten på Gekås nu i veckan och gjorde även Panduro-outleten som ligger därnere. Hittade en massa saker att göra inbjudningskort av. Dessutom fanns de pappersark vi tittat på och ville ha som inbjudningskort, (jag har lagt ut en bild här innan på dem), så vi köpte 20 ark av dessa, kostade bara 5 kronor styck. Perfekt! I princip alla detaljer vi köpte till inbjudningskort kostade 5-12 kronor per påse - och det var alltifrån 8-30 pärlor etc. i varje påse. Jag är himlans nöjd! Hoppas bara att det ska räcka till alla inbjudningskort, det är nog precis så att det gör det...

Följande har vi inhandlat inför bröllopsfesten;

1. Dekorativa fjärilar
Tanken är att vi ska hänga dessa i partytälten, köpt 6 ljuslilarosa, 6 mörklila/blå, 6 blandat gula och gröna.
18 st. fjärilar totalt alltså. Kostade 90 kronor totalt.



2. Stora servetter
Dessa servetter ska ligga/stå på varje gästs tallrik.
Vi köpte så vi har 120 st. servetter, kostade nästan 200 kr. på Gekås.

 


3. Vit dekorationssten
Vi hittade fin dekorationssten på Gekås också, köpte 4 burkar av den typ ni ser nedan.
Kostade runt 30 kronor totalt.



4. Vita, pärlpanelelängder
Dessa vackra gardiner kunde jag inte hålla mig ifrån att köpa. Jag tänker mig att vi ska göra
något mysigt tältaktigt av dem, eller hänga dem vid ingången av partytälten eller
kanske på något sätt längs med taken eller vid någon vägg...
Vet inte vad det blir av dem, men de ska med ut - de var romantiska och söta.
Det är totalt 4 längder och de kostade runt 160 kr (för alla 4) på Gekås.



5. Pris i poängpromenaden
Dessa två vinflaskhållare/väskor ska vi ge som 2:a och 3:e pris ihop med en flaska vin där i
så klart samt något lämpligt tilltugg. Kan ju vara ett barn/någon omyndig som vinner,
då måste det ju finnas ett bra alternativ utöver flaskan med.
Hållarna/väskorna kostade i alla fall 8 kr styck på Gekås.



6. Övriga servetter
Vi handlade på oss övriga servetter till bröllopet också, kommer behöva fler än de stora ju.
Mörkblå, lila, ljusgrön och vit blev färgen på dessa - basfärger för vårt somriga bröllop.
Mörkblått och vitt passar med havet som vi är nära, ljusgrönt och lila öppnar upp för
dekorationer med vackra sommarängsblommor - och på så vis med den tänkta brudbuketten.
Kostade oss totalt närmare 50 kronor, Gekås kommer även dessa i från.



7. Dekoration till vinflaska
Denna dekoration har vi tänkt att den ska sitta på 1:a priset i vår poängpromenad
som även det är en vinflaska.
Fast denna vinflaska kommer stå i en korg med lite annat gott i också.
Denna dekoration kostade oss 10 kronor på Gekås.

 


8. Presentkorg
Den här härliga korgen ska vara 1:a priset i vår poängpromenad, med en flaska vin
och annat smått och gott. Korgen köpte vi på Gekås (känns som om jag hakat upp mig nu)
för 20 kronor.



9. Skålar till flytljus
Vi hade från början en ambition om att finna långa, ev. "ringlande", genomskinliga
skålar att ha våra flytljus i. Men det verkar vara ett hopplöst uppdrag. Har sökt landet och
internet runt och inte funnit det som fästmannen först tänkte ut, han valde i stället att vi
nu skulle ha små skålar med flytljus utställda på borden mellan andra små ljuslyktor
(de från IKEA) och dekorationer.
Vi köpte 20 st. genomskinliga småskålar på Gekås för nästan 140 kronor.



10. Grillspett
Maten blir ju grillspett som det lutar åt nu. Vi köpte därför på oss 400 grillspettspinnar för
24 kronor på Gekås.
Om vi skulle ändra oss har vi ju inte direkt lagt ut en förmögenhet, däremot
har vi grillspettspinnar för en livstid framöver...



11. Nubbeglas
Förutom att våra gäster ska få grillspett så ska de även få något att dricka, nubbe kommer serveras.
Vi handlade på oss 75 st. nubbeglas när vi var på Gekås för 24 kronor.



12. Halsband till brudtärnorna
Alla de som ställer upp lite extra inför och på själva bröllopet kommer att få gåvor.
Brudtärnorna kommer bland annat att få varsitt halsband likt dem på bilden nedanför.
Även dessa fann vi på Gekås, priset avslöjar jag dock inte. Var lite otippat att vi skulle hitta
del av gåvorna där. Jag föll som en fura för dessa söta halsband, hjärtan är kärlek...



13. Dekorationer till inbjudningskorten och inbjudningskorten själva
Inbjudningskorten har börjat ta form, likt dekorationerna vi ska ha på dem.
Pappersarken kostade som sagt 5 kronor st, dekorationerna varierade i pris, alla under 15 kronor. Hittade allt på fotona nedan på Panduros outlet i Ullared.





Som ni ser gjorde fästmannen en prototyp av hur stora de papper som vi ska klistra på själva
pappersarken ska vara.  På de verkliga inbjudningskorten ska det inte stå något om att vi ska gifta oss.
Men det är härligt att fästmannen visar sin entusiasm. ;)
Jag har skrivit i ordning en inbjudan som vi ska använda.
Vi köpte också en sådan där pappersskärare så att det ska bli rakt och snyggt.
När jag använder den blir det dock inte så rakt och snyggt ändå,
men fästmannen var grym på det så han får sköta den delen.
Jag har även under eftermiddagen roat mig med att fästa dekorationer på de 7 pappersarken som är färdigskurna (jag pajade ett 8:e med att testa att använda flytande lim mellan inbjudningskorten och pappersarken eftersom vi inte har limstift, blev skrynkligt och fult, rekommenderas ej, nu vet jag ju det i alla fall).
Använde en liten bit tape längst ut på snörstumparna och fäste dem på baksidan av pappersarken, sedan flytande lim.
Det ser lovande ut kan jag säga. Kanske lägger upp bilder på dessa en annan dag eller senare i kväll.
Nu ska jag njuta av kvällen, kanske pyssla lite mera med dekorationerna. Söka folks adresser.
Jag är på gång, synd att fästmannen jobbar bara. Hade velat att han skar ut ännu fler pappersark så jag kunde fortsätta med pysslandet på dem.
Men, men, det får bli en annan kväll helt enkelt...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0