Ringarna har kommit, de första festhäftena är klara och julklappar till tärnorna...

Våra fina vigselringar kom i förra veckan så jag och min kära fästman var inne och provade våra ringar. Bådas satt perfekt. Inga ametister fanns inne ännu, vi får återkomma och kolla på det. Men ska vara 0,3 ct (tror det heter ct) stora alla 4 ametisterna, de 3 på min ring och den som fästmannen ska ha på insidan av sin ring.
Gravering har vi inte bestämt än, om vi ska ha något extra utöver det vanliga med namn och datum eller hur vi ska göra. Men vi har tid på oss att fundera. Det är skönt. Ingen stress, bra med tid till det. Härligt!


Jag har förresten gjort klart de 20 första festhäftena också, de blev somriga och färgsprakande. Det blir nog nice till vita linnedukar och de färger på servetter som vi valt och sådär. Hoppas på att det blir nice iaf. Jag slänger upp någon bild på det hela så småningom. Ska nog göra minst 20 st häften till innan det hela är klart. Vet ännu inte om vi kommer göra som så att alla vuxna får varsitt eller om det blir så att vi ställer ut dem till varannan person. Det sistämnda är jag inne på och det förstnämnda är fästmannen inne på. Å andra sidan är det jag som gör häftena...;)

Jag kan inte fatta att det är så nära jul nu, det innebär att det är under ett halvår tills vi gifter oss. Sjukt vad fort tiden har gått. Julklappar till tärnorna blir att de får välja mellan en SPA-upplevelse och festsminkning under dagen D, yngsta syrran var inne på en sminkning, en av de andra tärnorna på en SPA-upplevelse. Så vi får se vart detta slutar. Hoppas på att några vill till vill vara därute med mig i ottan och bli spacklade. Men jag förstår samtidigt om det blir svårt, de måste ju ändå kunna vara ute vid färjeläget före 8 på morgonen...
Nåväl, det löser sig. De kommer få en check där de kan fylla i vad de vill ha. Julklapp och "tack-för-att-du-vill-vara-min-tärna-present" i ett blir det alltså. Bra tycker jag och att de kan välja mellan två olika upplevelser...=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0