Make-up-artist...

Ytterligare något som jag kan bocka av från "checklistan" är en make-up-artist. Jag hittade en i min hemstad som kan tänka sig att ta sig ut till ön vi ska gifta oss på och fixa i ordning mig inför bröllopet, det ingår även konsultation (provsminkning) i det pris jag fick av henne samt det faktum att hon tar sig ut till ön. 3500 kr kommer det totalt gå på för mig, det är mycket pengar men ändå något jag absolut vill ha och göra känner jag. Det hör liksom till. För varje tärna kostar det 500 kr, så jag ska kolla om de är beredda på att kunna vara ute på ön vid 8.30 den dagen - antingen genom att bli skjutsade ut till färjeläget och där bli hämtade av någon i den familj som bor på ön eller sova över, alternativt om det går en så tidig färja ända ut till ön. I så fall blir det årets julklapp till varje tärna för mig, annars får jag leta fram någon annan trevlig upplevelse - typ nån SPA-behandling eller så. Men det hade varit kul att köra en jordgubbs- och champagnefrukost den morgonen. =)

Det känns tryggt och bra att ha säkrat en make-up-artist åt mig själv i alla fall, det var nog på tiden. Hade ju tänkt ha min bonusstorasyster som gjorde håret på mig men det känns inte helt schysst mot henne med tanke på hur tidigt hon behöver vara där och att jag inte kan säkra henne någon gratis sovplats natten till bröllopsdagen om det skulle behövas. Så det känns bättre så här eftersom hon ändå ska vara med hela dagen som gäst. Dessutom får jag tid för att prova och dona med håret osv. innan, vilket kan vara svårt att få ihop med bonussyrran då hon jobbar, jobbar, jobbar och jag med - fast på rätt olika tider och i olika delar av stan. =/

Så make-up-artist = check!

Vi skulle höras i februari igen om det hela och i så fall lägga till festsminkning för det antal tärnor som önskar det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0