Bröllopsplaner är en riktig nagelförstörare för min del...

Jag kommer på mig själv att ha blivit mer av en nagelbitare än vad jag innan varit, även om jag alltid varit en sådan. Lyckades hålla upp med såna dumheter hela sommaren, nu är jag glad om jag klarar någon dag. Jag känner mig så ivrig, orolig och nervös - fjärilar i magen - inför bröllopet. Funderar, filosoferar, försöker räta ut hur den stora dagen ska se ut osv. osv.

Vi har ju gjort klart mycket som går att göra i förtid, tur är väl det också annars hade jag nog inte haft en enda nagel kvar på mina fingrar. Men det är irriterande att komma på sig själv med en nagel i munnen i ren rastlöshet och iver inför planerna vi håller på och skapar.

Det är ännu en del som hänger i luften.

- Vi behöver hitta fler som kan servera.

- Få ihop dagen så som vi vill ha den med fotografering, hemlighållande för gästerna, tipspromenad, bröllop, middag, färja från ön eller övernattningsmöjligheter etc. etc. Vi behöver preliminärboka stugor och rum. Vi har nu en fotograf, en vän till fästmannen som ställer upp hela dagen för 1000 kr - det är taget då han är van vid att fota bröllop och känns superseriös med uppdraget. Men när själva fotograferingen av mig och fästmannen som brudpar ska ske är lite upp och ned - innan gästerna kommer, efter sminkningen och med tid för mig och fästmannen att klä om till festklädsel från bröllopsklädsel. Vilket kanske ger oss 1-1,5 timme att spela på. Hej hå vilket sjå! Men vi vill ju ha vår dag så som vi tänkt den från början och fotografen kommer få ha första parkett vid vigseln och hinner säkerligen fota oss lite mer vid vigselplatsen innan gästerna kommer dit från tipspromenaden. På något sätt ska det gå helt enkelt, än är det dessvärre en nagelbitare...=//


Utöver det kommer jag på mig själv att bara titta på min älskade fästman och mysa åt hela hans uppsyn. Passar på att sniffa i massor på hans hals och bara älskar honom. Känns så stort och så rätt att bereda sig åt att lova varandra den trofasthet och kärlek som äktenskapet innebär. Hisnande känsla! Härligt magpirr! Och något mer flikiga naglar då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0